شناسهٔ خبر: 58488764 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کاهش ۹ درصدی جرایم در پایتخت

اقتصاد ایران: فرمانده انتظامی سابق تهران بزرگ از کاهش ۹ درصدی جرایم در پایتخت خبرداد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی پایتخت با حضور مقامات و مسوولان کشوری و لشکری در حسینیه ۱۴ معصوم(ع) ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

برپایه این گزارش سردار عباسعلی محمدیان جایگزین سردار رحیمی شده و به سمت فرمانده انتظامی پایتخت منصوب شد. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سابق تهران بزرگ در مراسم تودیع خود به موضوع امنیت و عملکرد پلیس تهران پرداخت و اظهار داشت: امنیت یکی از اساسی‌ترین، بنیادی ترین و زیرساختی ترین نیاز همه جوامع بشری است و حاکمان موظف به برقراری این نیاز جوامع بوده و باید به طور کامل امنیت را در جامعه پیاده کنند.

وی گفت: در نظام سربلند جمهوری اسلامی که دشمنان این نظام در طول ۴۴ سال همواره تلاش کردند نظام را دچار چالش کنند با سردمداری آمریکا و اسرائیل، این موضوع از اهمیت دو چندانی برخوردار است. سردار

رحیمی با بیان اینکه فراجا به عنوان یک رکن اصلی برقراری نظم و امنیت در این زمینه تکلیف دارد تصریح کرد: از اوایل سال ۹۶ که بنده ماموریت خدمتگزاری پایتخت را بر عهده گرفتم از همان ابتدا تلاش کردم با برنامه ریزی مدون و شناخت درست تهدیدات در بعد امنیت و تدوین و تبیین برنامه‌های کاری به بهترین شکل ممکن امنیت پایتخت را برقرار کنیم.

فرمانده انتظامی سابق پایتخت به اجرای طرح‌های مختلف پلیس های تخصصی پایتخت همچون رعد ، کاشف و اقتدار و ... اشاره و تصریح کرد: کاهش ۹ درصدی جرایم و افزایش ۱۰ درصدی کشف را شاهد بودیم. وی گفت: بعد از موضوع سرقت مهمترین دغدغه مردم تهران موضوع موادمخدر، جولان معتادان متجاهر، خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر بود که طومار بسیاری از باندهای قاچاق مواد مخدر را در هم پیچیدیم و ۵۰ درصد از پارک های سطح شهر را پاکسازی کردیم. امروز دره فرحزادی ، جاجرود، گردنه تنباکویی، مناطق شوش، مولوی و هرندی تقریبا به صورت کامل پاکسازی شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: در حاشیه اجرای طرح ظفر پلیس مبارزه با موادمخدر نیز بیش از ۳۰۰ منزل پلاک قرمز شناسایی شدند.

رئیس پلیس سابق تهران به موضوع اراذل و اوباش پرداخت و تصریح کرد: امروز یک مورد اوباش نیز در تهران وجود ندارد؛ نزاع و درگیری چند نفری با گردن کشی فرق دارد چراکه قبلا در نقاط مختلف تهران اراذلی را داشتیم که گردنکشی می کردند. وی افزود: با اقدامات همکارانم در پلیس فتا بسیاری از پرونده های بزرگ همچون ۶۰ هزار میلیارد تومان، ۴۰ هزار میلیاردی و ... به حساب مردم و بیت المال برگردانده شد.

سردار رحیمی گفت: تلاش ما این بود تا با مردم مدارا کرده و در مقابله با ناآرامی ها و تا امنی ها از امنیت و آرامش و اموال مردم با کمترین خسارت محافظت کنیم. وی افزود: در حوزه ستادی اصلی ترین دغدغه بنده بحث معیشت و رفاه پرسنل بود. امروز بیش از ۲ هزار منزل سازمانی به همکاران تحویل دادیم؛ با همکاری شهردار تهران قرارداد ساخت ۵ هزار مسکن ملکی را منعقد کرده و قرارداد ۳ هزار منزل سازمانی را بستیم.

این خبر در حال تکمیل است.

برچسب‌ها:

نظر شما