شناسهٔ خبر: 58487989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس اداره آب و فاضلاب دهدشت:

شکستگی ۱۶ مورد لوله آب در زلزله دهدشت

رئیس اداره آب و فاضلاب دهدشت گفت: این تعداد شکستگی لوله آب به علت وقوع سه مورد زلزله در دو روز جمعه هفتم و شنبه هشتم بهمن بود.

صاحب‌خبر -
شکستگی ۱۶ مورد لوله آب در زلزله دهدشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، قلندر حبیبی با اشاره به اینکه لوله‌های آزبست (نوعی لوله) شبکه توزیع آب دهدشت در اثر زمین لرزه روز جمعه در چهار نقطه اصلی شکست، افزود: این تعداد شکستگی از لوله سه اینچ تا ۲۰ اینچ هستند.
رئیس اداره آب و فاضلاب دهدشت همچنین از فرسودگی لوله‌های این شهرستان با قدمت بالا خبر داد و بیان کرد: این لوله‌ها از مدار خارج شده و هیچ کارخانه‌ای این لوله‌ها را تولید نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه اتصالات این لوله‌ها به وسیله کلمپ(ابزاری برای ثابت کردن قطعات) انجام می‌شود، ادامه داد: هر کلمپی با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود.
حبیبی از وجود ۱۸ هزار مشترک در این شهر خبر داد و گفت: از مجموع ۱۹۶ کیلومتر شبکه آب شهر دهدشت، ۵۲ درصد شبکه آب این شهر آزبست و ۲۰ درصد لوله فلزی فرسوده است.
وی افزود: با تلاش‌های انجام شده در ساعات اولیه بامداد، آب شهر دهدشت وصل شد، اما تعمیرات و رفع شکستگی‌ها هنوز ادامه دارد.
رئیس اداره آب و فاضلاب دهدشت بیان کرد: امیدوارم با همکاری مسئولان اعتبار لازم برای تعویض لوله‌های آزبست انجام شود تا مردم در فصل تابستان و زمستان با مشکل مواجه نشوند.
شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه روز جمعه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ سه بار لرزید که بزرگترین زمین لرزه آن به بزرگی ۴.۲ دهم ریشتر ساعت ۱۳ و ۶ دقیقه و در عمق ۱۸ کیلومتری زمین بوده است.

نظر شما