شناسهٔ خبر: 58484475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در نور

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در شهرستان نور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ محمدرضا کردان با اشاره به اخبار واصله در خصوص حضور افراد مشکوک در منطقه بلده این شهرستان گفت: بر اساس اخبار رسیده از میراث بان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در یکی از روستا‌های این منطقه، بلافاصله ماموران یگان حفاظت در شهرستان به محل اعزام شدند.

او افزود: پس از هماهنگی با نیروی انتظامی شهرستان و با دستور مقام قضایی در عملیات غافلگیرانه مشترک توانستند ۳نفر را در حین حفاری دستگیر، و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی دهند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این ماموران توانستند در این عملیات ۲ دستگاه فلزیاب به‌همراه متعلقات وآلات و ادوات حفاری از این متهمان کشف و ضبط کنند.

کردان با تشکر از اطلاع‌رسانی هم استانی‌ها و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرائم تاکید کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان مازندران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه جانبه هموطنان دارد.

او گفت: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان مازندران با شماره تلفن ۳۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.

نظر شما