شناسهٔ خبر: 58482993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسکو: آمریکا از بحران در اوکراین سود می‌برد

تهران- ایرنا- معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا، اوکراین را بستر آزمایش تولیدات نظامی-صنعتی خود می‌بیند، تاکید کرد واشنگتن نه تنها گرداننده بلکه بهره‌بردار اصلی از بحران اوکراین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سرگئی ریاباکوف در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روشن است که ایالات متحده نه تنها، هدایت‌کننده اصلی در بحران اوکراین بلکه بهره‌بردار اصلی از این درگیری نیز است.

وی افزود: واشنگتن اوکراین را به عنوان بستری برای آزمایش تولیدات نظامی-صنعتی خود می‌بیند که در آن انواع سامانه‌های تسلیحاتی توسط سربازان اوکراینی برای مقابله با سلاح‌های روسی به کار گرفته ‌می‌شود.

ریاباکوف با بیان اینکه اروپا تجهیزات نظامی خود را «برای انهدام» به اوکراین می‌فرستد، خاطر نشان کرد: واشنگتن، این را فرصتی برای انعقاد قراردادهای مولتی‌میلیارد دلاری فروش اسلحه به اروپا می‌داند.

این دیپلمات روس ضمن هشدار نسبت به اینکه «بازی منفعت طلبانه»، پایان خوبی نخواهد داشت، ادامه داد: پس از اعلام تصمیم واشنگتن مبنی بر ارسال تانک‌های ابرامز به اوکراین، مسکو دیگر هیچ مسیری برای برگزاری گفت‌وگوها با کی‌یف نمی‌بیند.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، مسکو برای بررسی هرگونه ابتکار جدی با هدف پایان بحران اوکراین آمادگی دارد اما تاکنون کسی در این رابطه راهکاری ارائه نکرده است.

در همین رابطه، ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه نیز روز گذشته ضمن هشدار به کشورهای غربی درباره پیامدهای ارسال تسیلحات و تجهیزات جنگی به اوکراین تاکید کرده بود: آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو از اوکراین به عنوان محلی برای آزمایش تسلیحات خود استفاده می‌کنند.

همچنین دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه گفته بود که ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی گواهی بر دخالت مستقیم و فزاینده آن‌ها در درگیری مسکو و کی‌یف است.

نظر شما