شناسهٔ خبر: 58479340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ارشاد: تخریب تنوع فرهنگی، کشور را نابود می کند

کرج – ایرنا – معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود فرهنگ های مختلف در کشور ، گفت: از بین بردن تنوع فرهنگی، کشور را نابود خواهد کرد و نباید فقط از یک سلیقه و فرهنگ حمایت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر احمدوند یکشنبه شب در جمع فعالان فرهنگی استان البرز اعم از نویسنده، ناشر و شاعران که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، افزود: البرز استانی پر از ظرفیت ها و تنوع فرهنگی است که گاهی از شدت نزدیک به تهران ارزش ها و ظرفیت هایش دیده نمی شود.

وی به لزوم نیازسنجی فرهنگی در کشور اشاره و اظهار کرد: این نیازسنجی در بعضی از استان ها صورت گرفته ولی نیاز به مداومت دارد زیرا نیازهای فرهنگی هر سال نسبت به سال دیگر متفاوت است.

معاون وزیر ارشاد تاکید کرد: هر کسی که به این کشور علاقمند است و دلش برای این کشور می تپد باید حمایت شود زیرا عزت و بزرگی کشور را می خواهد.

احمدوند با بیان اینکه ایران سربلند تکه تکه نخواهد شد و زبان فارسی عزیزتر خواهد بود، به اجرای طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران اشاره کرد و گفت: این رویداد یک فرایند رقابتی است که امیدواریم کرج به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع حمایت از مولفان اشاره کرد و افزود: وضعیت حمایت از مولفان مطلوب نیست و در حالیکه صندوق هنر بیش از ۱۰۰ هزار نفر عضو دارد در هر سال این صندوق بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به اهالی فرهنگ و هنر پرداخت می کند ولی این مبلغ برای حمایت از مولفان کافی نیست.

ایران متحد و منسجم دشمنان زیادی دارد

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اکنون کشور ما شرایط ویژه ای دارد و به مردم القا می کنند که در یک کشور ویران، خراب، سیاه و تاریک زندگی می کنید و آینده ای روشن در کشور نیست.

وی با بیان اینکه درصدد گرفتن امید، اعتماد به نفس و غرور از مردم کشور ما هستند، افزود: دوست دارند که کودک، نوجوان، جوان و میانسال چنین تصویری در ذهنشان شکل بگیرد تا ایرانی آباد و مستقل و آزاد و پیشرفته نباشد.

احمدوند اظهار کرد: ایران متحد، آزاد و منسجم دشمنان زیادی دارد و هر چیزی که این کشور را متحد کند و به مردم امید بدهد برایش نقطه ضعف ایجاد می کند به طوریکه زمانی به زبان فارسی به بهانه گویش های محلی هجوم می آورند و زبانی که متحدکننده تمام قومیت ها است تخریب می کنند.

وی گفت: زمانی نیز دین را به عنوان عامل امیدبخشی و زمانی تمامیت ارضی ما را تخریب می کنند بنابراین بدانید گاهی مسایلی که به حاشیه می رود بخشی از نقشه کلان دشمنان است.

وی افزود: شاید من مسوول ضعیف هم کمک کنم که آن اتفاق در ذهن مردم پررنگ تر بشود که باید ترمیم و اصلاح شود ولی این موضوع بحث کلانی است که مربوط به تغییرات نظام بین الملل در دنیا هست.

ملت ایران تاوان روحیه وهویت خود را پس می دهند

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ملت ما تاوان روحیه و ایستادگی و هویت خود را باید پس بدهد و حالا این انقلاب را اینگونه ناجوانمردانه تهدید و تخریب می کنند، به گونه ای که به یک نوجوان باید به سختی باور داشته باشد که چرا انقلاب صورت گرفت و از چه شرایطی به چه شرایطی رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه با هر بهانه ای حتی قطع گاز در چند نقطه کوچک کشور را بهانه ای برای زیرسوال بردن و تخریب ایران می کنند، افزود: می خواهند ما اراده و توان ایستادن و ساختن کشور را نداشته باشیم در حالیکه این کشور بزرگی است که سیاه و تاریک نیست و نخواهد شد و همین جوانان آینده کشور را درخشان خواهند کرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد به همراه مدیران کل ستادی این معاونت روز یکشنبه با سفر به استان البرز با حضور در شهرستان های مختلف این استان با اهالی فرهنگ و هنر همچون نویسندگان، شعرا، مولفان، فعالان صنعت چاپ و نشر و تولیدکنندگان لوازم التحریر دیدار و گفت و گو کردند.

این هیات فرهنگی در ابتدای ورود خود به استان با حضور در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج با آرمان شهدا تجدید عهد و میثاق کرده و سپس به دیدار نماینده ولی فقیه در استان البرز رفته و پس از آن با خانواده شهید امنیت روح الله عجمیان دیدار کردند.

نظر شما