شناسهٔ خبر: 58474660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی مازندران نسبت به بارش برف و کاهش دما هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه سرد بارشی، نسبت به بارش برف، وزش باد نسبتا شدید و کاهش محسوس دما در گردنه های کوهستانی مناطق غربی این استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی با اشاره به عبور سامانه بارشی از جنوب رشته کوه البرز، زمان فعالیت این سامانه در استان را از روز سه شنبه تا صبح روز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه بارش برف، وزش باد گاهی نسبتا شدید و کاهش دما را از پیامدهای منفی این سامانه بارشی و منطقه اثر آن را نیز ارتفاعات نیمه غربی استان در مناطق با ارتفاع ۲ هزار متر و بالاتر عنوان کرد.

مه آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده های کوهستانی و کولاک برف از اثرات مخاطره این سامانه بارشی اعلام شده است.

هواشناسی پیش بینی کرد که مقدار و شدت بارش برف در البرز جنوبی ارتفاعات سمت استان های البرز و تهران به مراتب بیشتر از گردنه های کوهستانی سمت مازندران باشد و بنابر این احتمال مسدود شدن محور کندوان و هراز وجود دارد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه همچنین علاوه بر تاکید بر رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده ای , به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای رانندگان وسایل نقلیه و توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات ، از شهروندان نیز خواست با توجه به کاهش محسوس دما و با هدف جلوگیری از افت فشار، در مصرف گاز طبیعی نیز صرفه جویی کنند.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی طی امروز و فردا را در ارتفاعات غربی استان نیمه ابری تا ابری و در بعدازظهر و شب با بارش پراکنده باران و برف و در سایر مناطق استان را نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز سه شنبه در مناطق ساحلی تا دامنه‌ها نیمه ابری و از بعدازظهر ابری با بارش پراکنده و وزش باد، در ارتفاعات نیمه غربی ابری به تدریج با بارش برف، کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات نیمه شرقی نیز ابری و از اواسط روز به تدریج با بارش پراکنده باران و برف، کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز چهار‏شنبه را صبح با بارش پراکنده به تدریج صاف، در روز پنج‏شنبه صاف تا نیمه ابری و از اواخر شب ابری به تدریج با بارندگی و وزش باد و در روز جمعه را نیز ابری همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات گاهی مه آلود با بارش پراکنده باران و برف اعلام کرده است.

نظر شما