شناسهٔ خبر: 58464089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تعیین اولویت‌های پژوهشی مجمع در حوزه علم، فرهنگ و جامعه

کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله محسن اراکی، تشکیل جلسه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه درباره تعیین موضوعات پژوهشی در حوزه ماموریت‌های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر گردید: پژوهش‌هایی که در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد ضمن ارتباط کامل با وظایف کمیسیون، باید در راستای سیاست‌های کلی ابلاغی باشند. این پژوهش‌ها محدود و متکی به داده‌های آماری مستند و قابل سنجش و معتبر باشد و از آن‌ها ضمن آسیب شناسی وضع موجود، ارائه راه حل و راهبرد جهت رفع موانع، انتظار می‌رود.

در ادامه جلسه، موضوعات «مهاجرت نخبگان»، «سرمایه اجتماعی و گسست نسلی»، «اعتیاد»، «وضعیت زنان»، «هنر و فرهنگ عمومی»، «ورزش» و «فضای مجازی» به عنوان اولویت‌های پژوهشی کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع در دوره نهم به تصویب رسید.

آیت الله اراکی ضمن تاکید بر بهره گیری از نتایج پژوهش‌ها در تعیین سیاست‌ها و خط مشی‌های کلان در کشور گفت: شیوه بهره برداری از پژوهش‌ها و تبدیل نتایج حاصله به راهکار‌های اجرایی باید مد نظر اعضای کمیسیون باشد و کمیته‌ای برای استفاده و تلخیص و جمع بندی نتایج پژوهش‌ها در مجمع تشکیل شود.

در این جلسه، آقایان دکتر حسین مظفر، دکتر محمدرضا عارف، دکتر محمدحسین صفارهرندی، دکتر صادق واعظ زاده، دکتر سیدمحمد صدر و دکتر سید کمال خرازی و مهندس میرسلیم حضور داشتند.

نظر شما