شناسهٔ خبر: 5845939 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارشکنی عربستان در ژنو /ادامه حملات به عدن

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره ، با وجود فضای تنش و موانع بزرگی که در مسیر مذاکرات وجود دارد یکی از برجسته ترین و شاید تنها دستاورد دیدارهای گروه های یمنی در ژنو تا کنون ادامه یافتن مذاکرات باشد. 



این شبکه بر اساس آخرین اخبار رسیده از منابع خبری افزود: پیش بینی می شود که آتش بس انسانی طی چند ساعت آینده اعلام شود. 


خبرهای فاش شده از طرف منابع دیپلماتیک درباره آتش بس می گویند که ریاض قبل از شروع آتش بس و با شروع ماه مبارک رمضان انفجارهای متعددی را در صنعاء، پایتخت یمن مرتکب شده است. این در حالی است که خبرها درباره تمدید مذاکرات برای رسیدن به یک توافق به نظر می رسد در مرحله کنونی بعید باشد. 


 هیئت نمایندگان تشکل های سیاسی یمن ضمن مخالفت با مذاکره با کسانی که وجهه قانونی ندارند تاکید کرده اند که محاصره های دریایی و هوایی علیه یمن باید برداشته شوند. همچنین حملات هوایی دشمن نیز باید قبل از شروع هرگونه مذاکره ای متوقف شود.


این در حالی است که هیئت نمایندگانی که از ریاض به ژنو آمده اند به دنبال اضافه کردن یک بند در مذاکرات هستند و آن بررسی چگونگی اجرای قطعنامه دو هزار و دویست و شانزده شورای امنیت سازمان ملل است.

عضو انصارالله: مزدوران سعودی نمی‌خواهند مذاکرات ژنو به نتیجه برسد


عضو جنبش انصارالله یمن گفت گروهی که مزدوران عربستان سعودی که از ریاض به مذاکرات ژنو آمده اند در روند مذاکرات مانع تراشی می کنند و نمی خواهند این مذاکرات به نتیجه برسد.    


ضیف الله الشامی درباره میزان تاثیر حضور این جنبش در مذاکرات ژنو برای دفاع از حق ملت یمن گفت :« باید بگویم طرفها و قدرتهای سیاسی یمنی در مذاکرات ژنو دستاورد مثبتی را کسب کردند و توانستند ثابت کنند عملیات خصمانه و حملاتی که بر ضد یمن جریان دارد به هیچ هدفی نرسیده است و اگر به اهداف خود رسیده بود چنین نشستی برگزار نمی شد و همه تاکید می کنند که گفتگو تنها راهی است که می تواند کشور را از این وضع خارج کند.  درباره جنبش انصارالله نیز باید بگویم جنبش انصارالله نیز بخش جدانشدنی از یمن و از جمله گروههای سیاسی در یمن است.



ادامه حملات جنگنده های عربستان


 جنگنده های متجاوز عربستان به منطقه البساتین در دار سعد و العریش در خور مکسر واقع در عدن حمله کردند.


نظر شما