شناسهٔ خبر: 58458159 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

زلزله ۵.۷ ریشتری در خوی آذربایجان غربی/هجوم مردم خوی به خیابان ها

زلزله ۵.۷ ریشتری آذربایجان غربی را لرزاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش آذربایجان غربی را لرزاند. این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه حس و باعث نگرانی مردم شد.

ذبیح الله کاظمی در گفتگو فرماندار خوی با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه امروز شنبه در خوی اظهار کرد: به محض اطلاع از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری دقایقی پیش، ۱۵ تیم ارزیاب از این شهرستان برای بررسی خسارت احتمالی به کانون زلزله اعزام شدند.

وی ادامه داد: ارزیاب‌ها با توجه به نزدیکی محل وقوع زمین لرزه به مرکز شهرستان، در زمان کمی بعد از وقوع زلزله در این محل حاضر می‌شوند.

فرماندار خوی عنوان کرد: با دریافت اطلاع از نتیجه کار ارزیاب ها، اقدامات اولیه انجام شده و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حدود ساعت ۲۱:۴۴ دقیقه شنبه شب، خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۲۸ دی امسال نیز در خوی رخ داد که موجب خسارت کلی به ۳۶۰ واحد و خسارت جزیی به بیش از سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی شد.

هجوم مردم خوی به خیابان ها

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر خوی را لرزاند و هم اکنون بیش از پس لرزه در خوی ثبت شده است.

پس از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در خوی ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه امروز شنبه تا کنون بیش از زمین لرزه که تمامی این پس لرزه ها بالاتر از ۳ ریشتر و تنها ۲.۸ ریشتر در این شهرستان ثبت شده است.

قدرت این زمین لرزه به حدی بود که در بیشتر شهرهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و حتی کشورهای همسایه احساس شد و موجب وحشت مردم شده و هم اکنون بیشتر مردم مناطق زلزله زده خوی در خیابان های به سر می برند.

بر اساس گزارش های اولیه مردمی به دلیل بزرگی این زمین لرزه میزان تخریب و خسارات مالی بالا بوده و باعث تخریب کامل برخی از روستاهای این شهرستان شده است.

هم اکنون در سطح شهر خوی نیز مردم وحشت‌زده در خیابان‌ها به سر میبرند و ساختمان های متعددی تخریب شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر، روز چهارشنبه همچنین ۲۸ دی منطقه فیرورق در غرب شهرستان خوی را لرزاند که موجب بروز خسارت‌های زیادی در شهر فیرورق و ۱۵ روستای این منطقه شد./مهر

 

نظر شما