شناسهٔ خبر: 58457960 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حرف‌های تکراری در مجمع بی‌فایده

روزنامه جوان

اوضاع فوتبال بعد از پشت سر گذاشتن یک جام جهانی پرحاشیه خوب نیست، نه به لحاظ فنی، نه به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نه به لحاظ مدیریت حاکم بر فوتبال که البته هر سه مورد اتفاقات جدیدی در فوتبال بیت‌المال‌خور ایران نیست.

صاحب‌خبر -
 
فوتبال ایران در حال درجا زدن است. تیم‌های امید و ملی بدون سرمربی و بدون برنامه‌ریزی لحظه به لحظه در حال نزدیک شدن به مسابقات مهم و سرنوشت‌ساز خود هستند. مشکل کمک‌داور ویدئویی در‌حالی‌که برای اکثر کشور‌های جهان موضوعی پیش‌پا افتاده محسوب می‌شود هنوز حل نشده، ورزشگاه‌های کشور به لحاظ زیربنایی دچار مشکل هستند و نیازمند بازسازی و مرمت و مشکلات ریز و درشت دیگری که همگی جلوی چشم است، اما کسی برای حل آن‌ها اقدامی نمی‌کند و مدیران فوتبال هر روز با وعده‌های تکراری قول حل و فصل مشکلات را می‌دهند. 
در چنین شرایطی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال صبح دیروز برگزار شد. مجمعی که تصور می‌شد حرف‌های جدیدی در آن مطرح شود، اما آقایان کت‌و‌شلوارپوش فوتبال باز هم همان حرف‌های تکراری را زدند و تنها چند ساعتی دور هم نشستند و به همه چیز خندیدند و از هم تعریف و تمجید کردند.
 پولادگر: از همه تشکر می‌کنم
اولین تشکر را در مجمع دیروز محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش از فدراسیون فوتبال بابت موفقیت در جام جهانی انجام داد! 
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: «ایران یک حضور چشمگیر داشت و تمام آنچه برای ما رشته کرده بودند با تدابیر همه افراد پنبه شد. بابت این موضوع از همه نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها تشکر می‌کنم، به‌ویژه تاج و اعضای هیئت رئیسه که همگی به اندازه خودشان سهم بزرگی در این اتفاق داشتند. فوتبال رشته‌ای پرطرفدار است، رشته‌ای که در عرصه‌های مختلف باعث سربلندی و اقتدار شده و مطمئن باشید وزارت ورزش با همه توان حمایت می‌کند. همین جام جهانی یکی از مصادیق حمایت دولت و وزارت ورزش از فوتبال است. شخص سجادی در کنار تیم بود و در جا‌هایی که باید کمک می‌کرد از آبرو و اعتبارش هم هزینه کرد.»
تـعـــریف و تمـجیــدهـای پـولادگـر از فدراسیون‌نشینان به‌طور حتم ارتباطی با نتایج کسب شده در جام جهانی ندارد و جالب هم اینجاست که معاون توسعه ورزش قهرمانی با چنین تعریف و تمجید‌هایی از مدیریت کنونی، فوتبال را بیشتر به سمت نابودی سوق می‌دهد تا توسعه و پیشرفت.
 تاج: امیدواریم 
در ادامه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پشت تریبون قرار گرفت و با تکرار همان حرف‌های همیشگی نشان داد که کوچک‌ترین برنامه‌ای برای پیشرفت فوتبال ندارد. مهدی تاج در‌حالی‌که نتوانسته سرمربیان تیم‌های ملی و امید را معرفی کند و هنوز بابت فراهم کردن سیستم کمک‌داور ویدئویی هیچ پاسخ درستی به اهالی فوتبال نداده است با دستاویز قرار دادن حضور تیم‌های فوتسال بانوان در رقابت‌های کافا و همچنین اردو‌های تیم‌های نوجوانان و جوانان و تیم ساحلی سعی کرد شرایط فوتبال کشور را رو به جلو و امیدوار‌کننده عنوان کند.
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه وقتی وارد مسائل اصلی و مشکلات موجود فوتبال شد با بیان همان حرف‌های قبلی و وعده و وعید‌هایی که پیش از این بار‌ها و بار‌ها از زبان او شنیده شده، ثابت کرد همچنان هیچ برنامه‌ای برای آینده فوتبال ندارد. تاج گفت: «در حوزه تیم‌های ملی بزرگسالان و امید هم کار‌های ستادی این دو تیم انجام شده است. امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر کادر فنی دو تیم را مشخص کنیم و از مربیان برجسته‌ای بهره ببریم و برای بازی‌های تدارکاتی برنامه‌ریزی کنیم. گام‌های مهمی برای تجهیز ورزشگاه‌ها برداشته شده است و کار‌های مربوط به VAR با سرعت پیش می‌رود. موانعی وجود دارد که در حال رفع است و امیدواریم که فاز نخست را انجام دهیم و بتوانیم در آینده نزدیک و فصل آینده بازی‌ها را با VAR برگزار کنیم. ما مسابقات را در ورزشگاه‌هایی برگزار می‌کنیم که به تجهیزات کمک‌داور ویدئویی مجهز باشند. همچنین ما ساختمان اداری فدراسیون فوتبال و تجهیز کمپ تیم ملی را در دستور کار داریم. کار‌های خوبی در کمپ تیم ملی صورت گرفته و ۳۲ اتفاق عمرانی در حال انجام است. یکی از آن‌ها افتتاح ساختمان کوثر است که برای بانوان هتلی تهیه شده است. هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده که کار‌های عمرانی موفقی در این دوره باید انجام شود. همانطور که در دوره‌های گذشته هم اقدامات مثبتی انجام شد و امیدواریم بتوانیم این مجموعه‌ها را تکمیل کنیم و یک مجموعه قابل قبولی داشته باشیم. از عزیزان تشکر می‌کنم که هم حضوری شرکت کردند و هم به‌صورت آنلاین در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشتند.»
شنیدن حرف‌های تاج یعنی اینکه نباید منتظر اتفاق خاصی باشیم. در همچنان روی همان پاشنه می‌چرخد و فوتبال با این مدیریت بیشتر از چیزی که الان هست، نخواهد بود و این یعنی روز به روز به لبه پرتگاه نزدیک‌تر می‌شود.

نظر شما