شناسهٔ خبر: 58457623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امکان خرید خودروی کتابخانه‌های سیار را نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:‌ امکان خرید خودروی کتابخانه‌های سیار را نداریم؛ اما اگر خرید خودرو در استان انجام شود، تجهیز و نیروی انسانی آن را تقبل می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حاشیه سفر به سمنان، درباره میزان مطالعه در کشور اظهار کرد: اعداد و ارقامی که برای سرانه مطالعه ارائه‌شده، اعداد دقیقی نیست. سال گذشته ۱۱۰ هزار عنوان کتاب منتشرشده که این کتاب‌ها اعم از درسی، کمک‌درسی و کودک و نوجوان در جایی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد:‌ اگر گردش مالی این بازار را محاسبه کنیم، نشان می‌دهد که فضای مطالعاتی حاکم بر کشور بیش از آن چیزی است که درباره آن صحبت می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: درباره کتاب الکترونیک هنوز در کشور ما به‌صورت جدی به آن پرداخته نشده است. درست است که کتاب الکترونیک مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما در سایر کشورهای دنیا نیز اوضاع به همین منوال است.

رمضانی بیان کرد: درصد انتشار کتاب مکتوب بالای ۹۰ درصد از کتاب‌های منتشرشده را دربرمی‌گیرد؛ البته ما در حال حرکت به این سمت نیز هستیم.

وی درباره لزوم توجه به گسترش کتابخانه‌های سیار نیز گفت: زمانی که بنده به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آمدم، ۹ کتابخانه سیار در کشور وجود داشت؛ اما امروز این عدد از ۴۰ دستگاه کتابخانه سیار فراتر رفته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه کرد: توسعه کتابخانه‌های سیار یکی از سیاست‌های مهم ما در حوزه توسعه کتابخانه‌ها بوده است؛ اما وظیفه تجهیز را کتابخانه سیار و بهره‌برداری از آن را داریم و خودروی کتابخانه سیار توسط خیران، سپاه یا دولت تهیه می‌شود.

رمضانی یادآور شد: در استان فارس که استاندار، رئیس انجمن خیران استان هم بود، سه دستگاه خودرو تهیه کردند که ما آنها را آنها را تجهیز کردیم؛ البته هزینه تجهیز و تأمین نیروی انسانی آن نیز هم‌وزن هزینه تهیه خودروی آن است.

وی تصریح کرد: ما امکان خرید خودرو را نداریم، اما اگر بحث خرید خودرو در استان انجام شود، تجهیز و نیروی انسانی آن را تقبل می‌کنیم.

پایان پیام/74002/م/

نظر شما