شناسهٔ خبر: 58450279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه رونمایی شد

کرمانشاه- ایرنا- آیین رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انقلاب اسلامی روز شنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۰ تا ۱۷ بهمن در نگارخانه کلهر کرمانشاه ساعت ۱۵:۳۰ روز دوشنبه برگزار می‌شود.

«علی صفدری» اضافه کرد: این جشنواره شامل آثار اساتید برتر خوشنویسی استان کرمانشاه است، همچنین تلاش شده که آثار سایر رشته های هنرهای تجسمی نظیر عکس، تذهیب، نقاشی، گرافیک، کاریکاتور، حجم و مجسمه در این نمایشگاه در معرض تماشای علاقه مندان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ساعات بازدید علاقه مندان از این جشنواره از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۵ عصر تا ۱۸ عصر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه یادآور شد: سال گذشته این جشنواره تنها در حوزه مفهومی در سطح استان برگزار شد و جزو چهار استان برتر در حوزه برگزاری بودیم.

وی با بیان اینکه هنر در انتقال پیام خیلی موثر است، گفت: ممکن است یک فرد سخنران نتواند اثر خاصی بر مخاطب بگذارد ولی یک هنرمند با زبان هنر می‌تواند پیامی را منتقل کند و اثری را بر جای بگذارد که کلام چنین تاثیری ندارند.

صفدری عنوان کرد: جامعه هنری سالم و بالغی داریم ولی فشار روانی و رسانه ای دشمن به حدی است که مانع ظهور و بروز توانمندی‌های هنرمندان می‌شود.

وی تاکید کرد: هرچند تلاش کنیم واقعیت دقیق و درست را در اثر هنری خود منتقل کنیم آن اثر ماندگارتر و آن فرد انسال قابل احترام‌تری در آینده خواهد بود، هنر یک قدرت و موهبت الهی است و هرکسی توان آن را ندارد و شکرگزاری این نعمت، تولید اثری ماندگار برای مردم است.

در پایان این مراسم از جمعی از هنرمندان شرکت کننده در کارگاه نقاشی «من هم یک سپاهی‌ام» تجلیل به عمل آمد.

در این کارگاه هنرمندان به خلق آثار ارزشی و معرفی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کمک به مردم در نگارخانه میرزارضای کلهر پرداختند.

نظر شما