شناسهٔ خبر: 58444685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

بنیاد شهید هنوز مطالبات دانشگاه آزاد را پرداخت نکرده است/ محدودیت در پرداخت شهریه دانشجویانِ خانواده شاهد و ایثارگر

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هنوز به رغم پیگیری‌های متعدد بنیاد شهید مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی را پرداخت نکرده است، گفت: در ضوابط پرداخت شهریه تغییرات ایجاد شده است. برای مثال پرداخت شهریه دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته فقط ۴ نیمسال تحصیلی را شامل می‌شود.

صاحب‌خبر -

احمد صالحی آرا، رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره برخی اخبار مبنی‌بر عدم ارائه سهمیه برای تحصیل دانشجویان خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تغییری مبنی‌بر سهمیه تحصیل دانشجویان خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران رخ نداده و تمامی مشمولین با حداقل ۶ ماه سابقه جبهه و جانبازی به هر میزان می‌توانند از سهمیه ورود به دانشگاه استفاده کنند.

دانشجویان شاهد و ایثارگر باید از تسهیلات ویژه آموزشی برخوردار باشند

وی با بیان اینکه در کنکور سالجاری هم از سهمیه برای تحصیل دانشجویان خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران استفاده شده است، افزود: دانشجویان مشمول می‌توانند از امکانات موجود بهره‌مند شوند. برای دانشجویان خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نحوه پرداخت شهریه تغییر کرده است. بنیاد شهید آئین نامه جدید را اجرایی کرده و بر اساس تبصره ماده ۶۶ جامع خدمات ایثارگران مصوب شورای وزیران  را اخذ، ابلاغ و تصمیمات در این زمینه دستخوش تغییرات شده است.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر این اساس در دوره‌های مختلف پرداخت شهریه متفاوت است. برای مثال برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته فقط ۴ نیمسال تحصیلی شامل تبصره می‌شود. بنابراین در تعداد نیمسالان پرداخت تغییرات ایجاد شده و درباره ضوابط پرداخت شهریه هم اقدامات متعدد صورت گرفته که موجبات نگرانی برخی از دانشجویان را فراهم کرده است.

صالحی آرا ادامه داد: بر اساس تصمیم‌گیری‌های جدید دانشجویان ورودی بدون کنکور شامل تبصره مذکور برای عدم پرداخت شهریه نمی‌شوند. در حالی که در گذشته به این افراد شهریه تعلق می‌گرفت. با این تفاسیر به برخی از افراد صد درصد و برخی دیگر به میزان اندک و مطابق با شرط معدل‌ تعلق می‌گیرد.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه پرداخت بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هنوز به رغم پیگیری‌های متعدد بنیاد شهید موفق به پرداخت مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی نشده است. البته در دو سال گذشته تلاش‌هایی انجام شده تا این مطالبات را پرداخت کنند، هر ترم روند پذیرش دانشجو ادامه داشته و بدهی‌ها افزایش می‌یابد. دانشگاه آزاد اسلامی مطالبات کلان از بنیاد شهید داشته و به رغم تلاش‌های مسئولان بنیاد شهید مطالبات به قوت خود باقی است و همین مساله برای دانشگاه آزاد اسلامی چالش‌های متعدد را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما