شناسهٔ خبر: 58444176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی ارتش :

تولید پیچیده‌ترین تجهیزات دریایی با تکیه بر خود باوری

امیر دریادار ایرانی گفت: انقلاب اسلامی با ایجاد حس خودباوری ، باعث شد تا بتوانیم پیچیده‌ترین تجهیزات را در نیروی دریایی ارتش تولید کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اولین دستاورد انقلاب اسلامی برای ما که بیشترین استفاده را در حوزه نظامی و دریایی از آن بردیم، سربلندی و استقلال بود، که توانستیم روی پای خودمان ایستاده و به دستاورد‌های بزرگی برسیم.
امیر ایرانی  با بیان اینکه ارتش و نیروی دریایی راهبردی ارتش جدا از بدنه کشور نیست یاد آور شد: قبل از انقلاب در حوزه دریایی، تجهیزات و آموزش نیرو‌های دریایی وابسته به فن آوری و مستشاران خارجی بود که در ارتش حکمرانی می‌کردند؛ اما  رفتن مستشاران پس از پیروزی انقلاب باعث ایجاد خودباوری در بدنه نیرو‌های ارتش شد.
فرمانده نداجا ادامه داد: از همان ابتدا دشمن کمر به نابودی نظام جمهوری اسلامی بست و هدفش هم مردم بود، چون انقلاب ما از دل مردم برخاسته بود؛ بنابراین دشمنان پس از ناامیدی و شکست در جنگ هشت ساله، ایران را تحریم کردند.
امیر دریادار ایرانی گفت: با توجه به اینکه هیچ‌گونه آموزش تخصصی به ما نداده بودند و ما را در حد کاربر می‌دیدند، تصور می‌کردند که نمی‌توانیم جنگ را اداره کنیم، اما این شجاعتی که بعد انقلاب به بدنه منتقل شد و براثر همان خودباوری بود، باعث شد که به‌عنوان اولین نیرو بتوانیم دشمن را از صحنه دریا حذف کنیم.
امیر ایرانی همچنین اظهار داشت: دستاورد دیگر نیروی دریایی ارتش این بود که توانست شاهرگ اقتصادی کشور  را در هشت سال دفاع مقدس در امنیت کامل نگه‌دارد و در طول این دوران بیش از ۱۰ هزار شناور را اسکورت کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: بعد از جنگ نیز ما یک گام جلوتر رفته و شروع به بهسازی و نوسازی کردیم. در گام بعدی که تولید بود،  در اولین اقدام ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات از جمله ناو موشک‌انداز را آغاز کردیم و پس از موفقیت در عرصه ساخت شناورهای سطحی ، در زمینه شناورهای زیر سطحی انواع زیردریایی‌هایی را به دست توانای جوانان این کشور تولید کردیم.

نظر شما