شناسهٔ خبر: 58444152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک اثر نمایشی از قزوین به مرحله نهایی جشنواره ملی تئاتر فجر راه یافت

قزوین- ایرنا- رییس انجمن هنرهای نمایش قزوین از راهیابی یک اثر نمایشی با عنوان "شاید باران شدی" از استان به مرحله نهایی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

صاحب‌خبر -

کیوان حبیبی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایش به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مرتضی نجفی امروز هشت بهمن در ۲ سانس در تماشاخانه چهارسوی تهران به روی صحنه می‌رود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین با اشاره به شرکت ۸۰۰ نمایش در چهل و یکمین جشنواره ملی تئاتر،اظهار داشت: از این تعداد ۳۹ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که یک اثر متعلق به استان قزوین است.

حبیبی یادآور شد: موضوع این نمایش مربوط به داستان زندگی یک خلبان است که در دوران جنگ تحمیلی هواپیمای او دچار سانحه می شود و همسر وی سالها منتظر بازگشت این خلبان می ماند و برای او اتفاقاتی پیش می آید.

وی با بیان اینکه این نمایش بعد از اختتامیه جشنواره در شهر قزوین نیز به روی صحنه خواهد رفت،افزود: بازیگرانی چون شیما برناس، حسن یاوری، امیرمحمد خوشنواز، نکیسا ناپلئونی، کیوان حبیبی، حسین علیجانی، سجاد کریمی، عمار رسولی و محمدمهدی شهرتی در این اثر هنرنمایی کرده اند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین یادآور شد: آهنگساز این نمایش برعهده فرامرز نصیری که با هنر خود توانسته نظم بهتری به اثر بدهد.

حبیبی تاکید کرد: هنرمندان قزوینی با وجود مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه نمایش در جشنواره‌های مختلف خوش درخشیده اند.

این هنرمند قزوینی افزود: کمبود سالن و فضای نمایشی در قزوین سال‌هاست که مهمترین دغدغه اهالی فرهنگ و هنر به شمار می‌رود و برای راهیابی این نمایش به جشنواره بین‌المللی فجر عوامل اجرایی با وجود کمبود امکانات تلاش بسیار زیادی کردند.

نظر شما