شناسهٔ خبر: 5843928 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشته شدن 15 نفر در حملات خمپاره اي و هوايي در الانبار عراق

صاحب‌خبر - تهران/ خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/28
یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد در حملات خمپاره ای و یک حمله هوایی علیه مواضع ستیزه جویان داعش در استان ناآرام الانبار، بالغ بر 15 نفر کشته و 36 نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از الرمادی، این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت یک فروند بالگرد نظامی یک موضع داعش را در روستایی نزدیک شهر صقلاویه (به فتح ص) در شمال فلوجه، حدود 50 کیلومتری غرب بغداد، هدف قرار داد که این حمله به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن 12 نفر دیگر منجر شد.
این منبع خاطر نشان کرد در رویدادی دیگر، حملات خمپاره ای ستیزه جویان داعش به شهر عامریه فلوجه، حدود 40 کیلومتری غرب بغداد، به کشته شدن سه مامور پلیس و یک غیر نظامی و زخمی شدن 12 نفر دیگر منجر شد.
وی افزود حمله خمپاره ای ستیزه جویان داعش به اردوگاه نظامی المزرعه، در شرق فلوجه، به کشته شدن چهار نظامی و زخمی شدن پنج نفر دیگر منجر شد.
این منبع گفت علاوه بر این، در یک حمله خمپاره ای دیگر، چند منطقه در فلوجه هدف قرار گرفت که به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد.
گروه داعش بخش های زیادی از استان الانبار، بزرگترین استان عراق، را تصرف و تلاش کرد به سوی بغداد پیشروی کند اما چند ضد حمله نیروهای امنیتی و شبه نظامیان شیعه آنها را عقب راند.
اوضاع امنیتی در عراق از ژوئن سال گذشته، زمانی که درگیری هایی مرگبار بین نیروهای امنیتی عراق و جنگجویان داعش آغاز شد، به شدت رو به وخامت نهاده است.
136/146

نظر شما