شناسهٔ خبر: 58434080 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه با اجرای طرح پیوند

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از اجرای طرح پیوند در این دانشگاه خبر داد و گفت: طرح پیوند نتیجه سال‌ها تلاش گروهی از پیشکسوتان این دانشگاه برای یافتن چگونگی وصل پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا به نیاز‌های صنعتی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رسول جلیلی در آیین افتتاح مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف گفت: باید تلاش کنیم شأن کلمه انرژی را در دانشگاه شریف ارتقاء دهیم و شرایطی را فراهم آوریم تا مجموعه‌های فعال حوزه انرژی در شریف با همکاری یکدیگر تبدیل به واحدی برجسته‌تر و اثرگذارتر از پیش شود.
وی بر بکارگیری فعالان این مجموعه در نهاد‌های تصمیم‌گیری کشور تاکید کرد و افزود: فعالیت‌ها در این مرکز باید به ایجاد مولفه‌های قابل مشاهده‌ای منجر شود.
 
رئیس دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف نیز با بیان اینکه این مرکز با هدف ایجاد و بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه تاسیس شده است، گفت: ساخت مرکز نوآوری انرژی با حمایت ویژه دکتر ستاری در ضلع شمالی دانشکده مهندسی انرژی، با ۱۲۰۰ متر زیربنا از تیرماه ۱۳۹۹ آغاز و در خرداد ۱۴۰۱ برای تجهیز و تکمیل به دانشگاه تحویل داده شد.
 ناصر وثوقی افزود: در دوران تجهیز با همکاری دکتر ستاری، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی انرژی رویداد‌ها و بوت‌کمپ‌هایی در این مرکز برگزار شد.
 
رئیس دانشکده مهندسی انرژی، شرکت‌های؛ داده‌گستر عصر نوین (های وب)، نوآوری رایان، مدیریت انرژی تاو و شرکت نوآوری زچ را بعنوان شرکای استراتژیک مرکز نوآوری انرژی شریف معرفی کرد و افزود این شرکت‌های خصوصی، فعال در حوزه انرژی آب و محیط زیست هستند.
 
دکتر سورنا ستاری، معاون سابق علم و فناوری ریاست‌جمهوری در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از تکمیل و افتتاح این مرکز گفت: امیدوار هستیم ساخت فاز دوم این ساختمان هرچه سریعتر آغاز و برای دانشجویان سبب خیر و برکت شود و همچنین با رشد شرکت‌های اثرگذار برای حل مشکلات کشور در زمینه گاز و برق مثمرثمر باشد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مرکز نوآوری انرژی شریف با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد. این مرکز که با همکاری شرکت‌های خصوصی تجهیز شده است در چند حوزه شامل تامین انرژی پایدار برای مراکز داده و ایستگاه‌های مخابراتی، حمل و نقل پیشرفته، هوشمندسازی ساختمان پتروشیمی فعالیت می‌کند.

نظر شما