شناسهٔ خبر: 58433986 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پاکدل: حالا دنیا هندبال ایران را می‌شناسد/ تحریم وزیر ورزش مذبوح و ناپسند بود

رئیس فدراسیون هندبال گفت: پس از بازی‌های تیم ملی در قهرمانی مردان جهان، نگاه‌ها به هندبال ایران عوض شده و حالا همه تیم ایران را می‌شناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هنبدل صبح امروز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی مردان جهان گفت: مسابقات قهرمانی مردان جهان مهم‌ترین رویداد ورزشی هندبال است، ما پیش از این تنها یک بار در سال ۲۰۱۵ قطر در این رقابت‌ها حضو داشتیم. دوره قبل تنها با ۲۴ تیم برگزار شد و ما در جمع ۲۴ تیم ۲۱ شدیم، اما در این دوره توانستیم در یک بازی سخت شیلی را شکست دهیم. شیلی در ۴ دوره آخر این مسابقات حاضر بود و اکثر بازیکنان آن در لیگ اسپانیا حضور دارند و توانستیم به جمع ۲۴ تیم راه پیدا کنیم.

پاکدل اظهار داشت: در دور دوم با فرانسه دارنده ۴ طلای جهان و المپیک و اسپانیا دیگر تیم عنوان‌دار جهان همگروه بودیم که هر دو تیم به جمع ۴ تیم برتر دنیا رسیدند و حتی اسلوونی دیگر رقیب ما اگر در گروه دیگری بود، شانس حضور در ۴ تیم را داشت.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به اینکه ۵ بازیکن اصلی ما در بازی‌های آخر به دلیل مصدومیت غایب بودند، خاطرنشان کرد: در اختیار نداشتن این بازیکنان سبب شد تا صابر حیدری ۱۸ ساله به میدان برود و دو بازی آخرستاره تیم شود و حتی به دلیل نداشتن بازیکن در پست توپ پخش‌کن، حیدری در پست غیرتخصصی هم به میدان رفت.

هندبال با بیاینکه اینکه حتی توان شکست لهستان را هم داشتیم، اظهار داشت: صعود به مرحله بعد کار بزرگی بود و یک دستاورد محسوب می‌شود. قطر که دوره پیش دوم شده بود، مانند ما در مرحله دوم، حذف شد. همچنین حضور در مسابقات قهرمانی جهان این امکان را به ما داد تا با تیم‌های بزرگی مانند فرانسه و اسلوونی بازی کنیم، تیم‌هایی که در شرایط خارج از این مسابقات نمی‌‎توانیم با آن‌ها دیدار داشته باشیم.

رئیس فدراسیون هنبدال با اشاره به درخشش ملی پوشان جوان در این مسابقات، گفت: یک نسل جوان در این مسابقات، رو شد و جوانانی مانند یادگاری، اروئی، کاظمی و ... درخشیدند و مربی این شهامت را داشت و از آن‌ها استفاده کرد. این در حالی بود که فکر می‌کردم وسیلین وویوویچ برخی از بازیکنان را آورده تا آن‌ها سکونشین باشند. وویوویچ عزم و اراده داشت تا با شیب ملایم، تغییر نسل بدهیم.

پاکدل در ادامه درباره غیبت برخی لژیونر‌ها و تاثیر آن در نتایج هم خاطرنشان کرد: بازیکنان داخلی وضعیت خوبی دارند و پیشنهاداتی از لیگ‌های معتبر دنیا دارند. لباس تیم ملی لیاقت می‌خواهد و بالاترین افتخار برای یک ورزشکار بازی زیر پرچم ایران بود. درباره لژیونر‌ها هم همه آن بحث نیامدن مطرح نیست و انتخاب سرمربی بود. فقط یک نفر نیامد و بقیه بحث انتخابی بود. علیرضا موسوی از رومانی آمد و مصدوم بود و نتوانست به ما کمک کند.

رئیس فدراسیون هندبال درباره تمدید قرارداد با سرمربی تیم ملی، گفت: قبل از مسابقات جهانی با وی صحبت داشتیم و بعد از بازی با لهستان هم نزدیک به یک ساعت جلسه داشتیم، خودش تمایل دارد در ایران بماند. شرایط پرفشاری را در دو ماه گذشته تحمل کرده و قرار شد پس از دیدارش با خانواده، در سه یا چهار هفته آینده در تهران یا به صورت تلفنی مذاکره کنیم.

پاکدل: حالا دنیا هندبال ایران را می‌شناسد/ تحریم وزیر ورزش مذبوح و ناپسند بود

وی افزود: نظراتمان به هم نزدیک است و هر دو طرف تمایل به همکاری داریم، مگر اینکه اتفاق خاصی پیش بیاید. هدف ما حفظ این مربی است، اوهم مربی بزرگی است و بازیکنان و مربیان بزرگ وی را می‌شناسند. برای ما مهم است یکی از برند‌های مهم دنیا سرمربی ایران بود و با جسارتی که داشت در تغییر نسل به ما کمک کرد.

پاکدل در ادامه درباره برخی انتقادات به عملکرد تیم ملی هندبال که این تاریخ‌سازی را همراه با چاشنی شانس و با یک برد سخت می‌دانند، گفت: کسی که خواب است را می‌شود بیدار کرد، اما کسی که خودش را به خواب زده، نمی‌توان بیدار کرد. گفته‌اند تیم نسبت به دوره قبل سه زده نزول داشته و باید پاسخ بدهیم. این در حالی است در دوره قبل از در بین ۲۴ تیم، ایران بیست و یکم شد، اما در این دوره در جمع ۳۲ تیم، بیست و چهارم شدیم.

وی با بیان اینکه اگر به مرحله دوم پرزیدنت کاپ صعود می‌کردیم می‌توانستیم اروگوئه، مراکش و کره را شکست دهیم و سه برد کسب کنیم، افزود: در این دوره در شرایط عادی هیچ وقت نمی‌توانیم با تیمی مانند فرانسه بازی کنیم. غیر بازی با اسلوونی، تیم در تمام بازی‌ها فوق‌العاده بود. بازی نیمه دوم اسپانیا و فرانسه قابل قبول بود و لهستان را در نیمه دوم بردیم.۲۸ دوره برگزار شده و این دومین دوره حضور ما بود و اسپانیا و فرانسه در ۲۴ دوره حضور داشتند و حتی در دوره بعد هم نمی‌توانیم ادعا کنیم که می‌توانیم بهتر نتیجه بگیریم. البته این باعث خوشحالی است که هندبال به جایی رسیده است که چنین انتقاداتی مطرح می‌شود.

پاکدل: حالا دنیا هندبال ایران را می‌شناسد/ تحریم وزیر ورزش مذبوح و ناپسند بود

پاکدل با اشاره به جلساتش با روسای فدراسیون‌های مختلف در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان، تصریح کرد: در جلساتی که با روسای فدراسیون‌های مختلف داشتیم دیدگاه آن‌ها نسبت به ما عوض شده و تا چند سال پیش هندبال ما را نمی‌شناختند، اما الان خواهان برگزاری اردو و بازی هستند. قرار گرفتن در رده ۲۴ و صعود به مرحله بعد به هندبال ما کمک کرد.

رئیس فدراسیون هندبال افزود: چند جلسه خوب با مسئولان فدراسیون جهانی مانند امان خلیفه دبیرکل فدراسیون جهانی، اعضای هئیت رئیسه و رئیس کمیته داوران داشتیم و تقاضای میزبانی تورنمنت‌های بین‌المللی و کرسی‌های جهانی را مطرح کردیم. قرار شد در این باره درخواست‌مان را به صورت مکتوب ارسال کنیم.

وی در ادامه از جلسه با روسای فدراسیون‌های لهستان، اسپانیا و اسلوونی خبر داد و اظهار داشت: با رئیس فدراسیون لهستان دو ساعت و نیم جلسه داشتیم و قرار شد ما در بحث ساحلی به آن‌ها کمک کنیم و آن‌ها در بحث سالنی کمک کنند. مقرر شد که تیم ما را تورنمنت نوجوانان دعوت کنند.

پاکدل ادامه داد: با رئیس فدراسیون اسلوونی که زیاد به ایران می‌آید و شناخت دارد، هم جلسه داشتیم. این کشور در یک پروسه ۱۰ ساله رشد خوبی داشته و قرار شد پلن و طرحی به ما بدهند و در بخش بانوان، مربیان ملی اسلوونی در تایمی که مسابقه ندارند به کشور ما بیایند تا از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

پاکدل با تشکر از کمک‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، گفت:کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت‌های خوبی انجام داند. کسب ۸ سهمیه جهانی در یک سال و نیم گذشته، حاصل تلاش خانواده هندبال از هئیت‌های استانی، کمیته‌ها تا باشگاه‌ها بوده است. باید از حمید سجادی تشکر کنم، قرار شد بازی اول را از نزدیک تماشا کنند، اما این اتفاق نیفتاد و قبل از اعزام هم وزیر به اردو آمد و نگاه به هنبدل مثبت است.

رئیس فدراسیون هندبال درباره تحریم وزیر ورزش توسط اتحادیه اروپا، گفت: قطعا این تحریم سیاسی و مذبوح بود. در مدتی که با سجادی آشنا هستم، ندیدیم به ورزشکاران فشار بیاورد، تحریم یک کار منسوخ و ناپسند است. وزیر که خودش یک قهرمان ملی و رکورودار و عنوان دار است و در مسائل اخلاقی شهره است.

وی در پایان اظهارداشت: کار اتحادیه اروپا ناپسند بود و جامعه ورزش و هندبال آن را محکوم می‌کند و این نشان می‌دهد شعار جدایی ورزش و سیاست تنها یک حرف است و این تحریم‌ها به منظور ضربه‌زدن به مردم و نظام است.

انتهای پیام/

نظر شما