شناسهٔ خبر: 58423704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفتگو با بازار؛

صادرات ۱۰۰ هزار تن مرکبات نیازمند ۲ هزار میلیارد نقدینگی است

ساری- قلی زاده، مدیرعامل پایانه صادراتی مازندران با بیان این که صادرات ۱۰۰ هزار تن مرکبات نیازمند دو هزار میلیارد تومان نقدینگی است، گفت: تامین این اعتبار از سوی بانک‌ها با مشکل روبرو است.

صاحب‌خبر -

خلیل قلی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که هزینه حمل ونقل دریایی بسیار پایین از صادرات زمینی است، گفت: برای حمل ونقل دریایی نیازمند به تناژ بالایی از کالاها هستیم و باید آن را تامین کنیم.

وی با اشاره به ارسال اولین محموله مرکبات از طریق کشتی به روسیه گفت: کشتی های مورد نیاز حمل ونقل مرکبات کانتینری بوده که ظرفیت آن بیش از هزار و ۵۰۰ تن است.

وی با عنوان این که نیازمند ورود کشتی های مورد نیاز در بندر امیرآباد هستیم، گفت: تجهیز این بندر به راه آهن و رو - رو می تواند قابلیت ها و ظرفیت صادراتی را ارتقاء دهد.

قلی زاده با اظهار این که مازندران امکانات مورد نیاز برای تجارت میلیون تنی را ندارد، گفت: برای صادرات ۳۰۰ تن مرکبات ۱۰۰ هزار دلار معادل ۲.۵ میلیارد تومان هزینه گمرکات باید پرداخت شود.

وی گفت: انجام ۱۰۰ هزار تن صادرات مرکبات نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار و نقدینگی است و هیچ یک از بانک های ما توان تامین این نقدینگی را ندارند درحالی که اگر فروش محصول به درستی صورت گیرد منجر به رشد قیمت ها می شود.

این تاجر و بازرگان با تاکید براین که صادرات باید استانداردسازی شود، گفت: روسیه بزرگترین بازار است و باید الزامات ورود به این بازار نظیر بهره گیری از حمل ونقل دریایی و تامین تجهیزات را فراهم کنیم.

وی اجاره و یا خرید کشتی های دست ودوم را از جمله راهکارها برای رونق تجارت دریایی ذکر کرد.

نظر شما