شناسهٔ خبر: 58421842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدار وزیر ارشاد با مراجع عظام تقلید و علما در قم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با سفر به شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

دیدار وزیر ارشاد با مراجع عظام تقلید و علما در قمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله جعفر سبحانی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با گرانی کاغذ، چاپخانه‌ها در حال تعطیل شدن و کارگران در حال بیکار شدن هستند.

این مرجع تقلید افزود: دولت در مورد کاهش قیمت کاغذ اهتمام ویژه‌ای به خرج دهد، چرا که وقتی کاغذ، قیمت بالایی دارد نه کسی توان چاپ کتاب دارد و نه کسی میتواند کتاب بخرد.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز قم در عرصه چاپ و نشر گفت: در حال حاضر مشکل گرانی کاغذ، ناشران زیادی را با دشواری روبرو کرده است.

محمد مهدی اسماعیلی همچنین با حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گزارشی از آخرین اقدامات این وزارتخانه در حوزه فرهنگ ارائه کرد.

دولت مشکلات عرصه چاپ و نشر را حل کند

دیدار وزیر ارشاد با مراجع عظام تقلید و علما در قمآیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت باید تلاش کند هرچه بیشتر امکان چاپ کتاب را فراهم کند، چرا که عرصه چاپ و نشر با مشکلات متعددی مواجه شده است.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت بیشتر این وزارتخانه در زمینه آگاهی بخشی و جهاد تبیین گفت: اعتماد و صداقت بالاترین سرمایه دولت و ملت است و دشمنان با اطلاع رسانی دروغ به دنبال آسیب زدن به این اعتماد هستند.

وزارت ارشاد به منویات فرهنگی رهبر انقلاب توجه کند 

دیدار وزیر ارشاد با مراجع عظام تقلید و علما در قمآیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه این وزارتخانه به تذکرات فرهنگی رهبر معظم انقلاب ضروری است.

وی افزود: آنچه نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور فرهنگی برخاسته از آموزه‌های دینی است باید مورد توجه باشد.
آیت الله سعیدی همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست به رهنمود‌های مراجع عظام تقلید نیز توجه داشته باشد.

ناکامی دشمنان در تحریم جشنواره فجر

دیدار وزیر ارشاد با مراجع عظام تقلید و علما در قموزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به قم در جمع طلاب مدرسه علمیه حقانی با اشاره به ناکامی دشمنان در تحریم جشنواره فجر گفت: در مهمترین رویداد فرهنگی هنری کشور، دشمن با حضور گسترده هنرمندان و نیرو‌های انقلاب کاملا خلع سلاح شده و تلاش‌ها برای به حاشیه راندن این جشنواره راه به جایی نبرده است.

محمد مهدی اسماعیلی از ریل گذاری‌های جدید در ساحت فرهنگی کشور خبر داد و گفت: دولت سیزدهم بدنبال بازگردانی مرجعیت و حکمرانی فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به هماهنگی کامل دولت سیزدهم در عرصه فرهنگی خاطر نشان کرد: کار‌های بزرگی در تمامی عرصه‌های فرهنگ و هنر انجام شده، اما بدلیل تروریسم رسانه‌ای و بمباران دروغ دشمنان، نادیده گرفته شده است.

حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری طلاب، حمایت از هنر اسلامی، زمینه سازی برای حضور گسترده‌ تر طلاب در عرصه جهاد تبیین، گسترش ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بدنه نیرو‌های انقلاب، از جمله موضوعات مطرح شده و مطالبات طلاب مدرسه علمیه شهید حقانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

نظر شما