شناسهٔ خبر: 58408394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۸ هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شد

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور گفت: امسال مردم نیکوکار کشور تا پایان دی ماه در مجموع بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال زکات به متولیان در استان‌های مختلف پرداخت کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حبیب الله آسوده در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان ایلام اظهار داشت: کمیته امداد از چند مسیر منابع مردم را راهبری می‌کند که یک مورد مهم آن زکات است که ۹ ماهه امسال هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که ۵۴۰ میلیارد آن زکات فطریه بوده است.

وی تاکید کرد: ۶۵ درصد زکات جمع آوری شده توسط مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد جمع آوری و همه آن در مناطق جمع آوری شده هزینه شده است.
 
مدیر کل امور اجرایی زکات کشور یادآور شد: ۴۱۲ هزار کودک یتیم در سراسر کشور برای ساماندهی توسط حامیان مشخص شده اند که هم اکنون یک میلیون و ۲۰ هزار حامی از آن‌ها حمایت می‌کنند.
 
وی همچنین به وجود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات در کشور اشاره کرد و افزود: پنج میلیون از این تعداد در منازل مردم و ۳۰۰ هزار نیز در معابر قرار گرفته اند و امسال ۵۰۰ میلیارد تومان از این محل جمع آوری شده است.
 
معاون کمیته امداد با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد با جمعیت پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تاکید کرد: ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند هستند.
 
آسوده اجرای ۴۰ هزار فعالیت عمرانی در سال و تامین ۱۰۰ هزار جهیزیه را از دیگر خدمات کمیته امداد برشمرد و مطرح کرد: ۵۰ هزار سری جهیزیه طی ۶ ماه نخست سال جاری با اعتبار یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نظر شما