شناسهٔ خبر: 58407716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

بررسی نقاط قوت و ضعف سومین سالگرد شهادت سردار دلها در کرمان

در نشست شورای سیاست‌ گذاری ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، نقاط قوت و ضعف سومین سالگرد شهادت سردار دلها و راهکارها برای برگزاری بهتر این مراسم در سال آینده بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشست شورای سیاست‌ گذاری ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی چهارشنبه ۵ بهمن ماه با موضوع بررسی نقاط قوت و ضعف سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ارائه راهکارها برای برگزاری بهتر این مراسم در سال آینده در محل استانداری کرمان برگزار شد.


حجت‌ الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این نشست با تاکید بر تقویت زیرساخت‌ های عمرانی شهر کرمان، گفت: بایستی به موضوع استقرار امنیت مستمر در مجموعه گلزار شهدا توجه داشت و هر چه سریع تر وضعیت مهدیه مسجد صاحب‌الزمان(ع) نیز تعیین و تکلیف شود.


استاندار کرمان نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، وجود مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان را توفیق خدمت‌ رسانی به زائران و دوستداران شهید سلیمانی دانست و از فعالیت همه کمیته‌ ها و دستگاه‌ ها در برگزاری باشکوه‌ سومین سالگرد شهید سلیمانی تقدیر کرد.


فداکار در این نشست با بیان اینکه بحث امنیتی و انتظامی در دهه مقاومت بسیار خوب انجام شد، افزود: اسکان و پذیرایی زائران مزار شهید سلیمانی در دانشگاه پیام‌ نور نیز به خوبی صورت گرفت و آبرومندانه برگزار شد، دانشگاه شهید باهنر نیز با برگزاری مراسم ویژه بانوان به خوبی برنامه را اجرا کرد.

بررسی نقاط قوت و ضعف سومین سالگرد شهادت سردار دلها در کرمان


وی در بحث اطلاع‌ رسانی مراسم سالگرد شهید سلیمانی نیز از تلاش‌ های صدا و سیما تشکر کرد و با تاکید بر اینکه موکب‌ ها باید از تمرکز در یک مکان درآیند، اظهار داشت: رضایت مردم در این است که به محل مزار سردار نزدیک باشند و اگر بتوانیم در همان فضا طراحی‌ هایی برای اسکان تهیه کنیم، بهتر است.


استاندار کرمان؛ تبلیغات محیطی را در این مراسم ضعیف دانست و ابراز داشت: باید در این زمینه کار زیادی انجام شود و زمانبندی و مشخص شدن تعداد روزهای این مراسم مهم است و اینکه روز سیزدهم فقط باید مخصوص کرمان و در کرمان برگزار شود و با اینکه در تهران برگزار شود مخالف هستم و مقاومت می کنم و باید همه نگاه ها به سمت کرمان باشد و پای کار بایستیم.


فداکار طرح جامع گلزار شهدای کرمان و اجرای آن را ملزم به مقدمات جامعی دانست و ابراز داشت: زیرساخت‌ ها باید برای زائران و زیارت فراهم و ساماندهی انجام شود، یکی از مهمترین مقدمات آن تعیین و تکلیف مهدیه صاحب‌الزمان (عج) است و باید یک طراحی مناسبی صورت گیرد.


استاندار کرمان، پیگیری زیرساخت‌ها، فیبر نوری، برق و مخابرات را مورد تاکید قرار داد و از عدم وجود سرویس‌ های بهداشتی به تعداد کافی، نیاز به آشپزخانه مرکزی، نیاز به فروشگاه متمرکز، تعیین و تکلیف مهدیه مسجد صاحب‌الزمان(ص)، راه‌اندازی زائرسرای موقت، افزایش راه‌ های دسترسی و توسعه اماکن اسکان به عنوان نکات مهم مدنظر برای مراسم سالگرد شهید سلیمانی در سال آینده یاد کرد.

استانداری کرمان

نظر شما