شناسهٔ خبر: 58406979 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

به میزبانی دانشگاه هرمزگان؛

گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و بهداشت و درمان دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه هرمزگان آغاز شد

سی و چهارمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و یازدهمین گردهمایی مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه های سراسر کشور با برگزاری ۱۲ کمیسیون تخصصی در دانشگاه هرمزگان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه هرمزگان، دکتر ابراهیم نعیمی، در سی‌ و چهارمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و یازدهمین گردهمایی مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: همه ما برای سلامت جسمانی و روانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه‌های وزارت علوم، تدبیر و برنامه‌ریزی می‌کنیم.
مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی متولیان مشاوره و سلامت سازمان، تصریح کرد: با هم‌افزایی می‌توانیم سلامت جسمانی و روانی که شایسته فرزندان میهن عزیزمان است را محقق کنیم.
وی افزود: این نخستین بار است که مجموعه مشاوره و سلامت به میزبانی شایسته دانشگاه هرمزگان گرد هم می‌آیند و ان شاءالله در سنوات آینده نیر این اتفاق بیفتد تا گام‌های موثری در این راستا برداریم.
نعیمی با بیان اهداف این نشست، گفت: انتقال ایده‌ها، تجارب و افکار مفید، در جریان چالش‌ها قرار گرفتن، صمیمیت میان مدیران و طرح سیاست‌های دفتر با مدیران مراکز مشاوره و سلامت جزو اهداف ما در این گردهمایی است.
وی با اشاره به طرح ملی "پات" یا همان پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان، اظهار داشت: طرح ملی "پات" که جزئیات آن در ۴ بهمن سال‌گذشته تقدیم وزیر علوم شد، از دانشگاه علامه طباطبایی آغاز و اثربخشی آن سنجیده و در نهایت ملی شد.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با تاکید بر لزوم پیشگیری و پیش‌دستی مراکز مشاوره و سلامت دانشگاهی، اذعان داشت:  جوانانی که وارد دانشگاه می‌شوند جزو سالم‌ترین قشر جامعه از نظر سن و شرایط هستند. باید بتوانیم جوانانی را که وارد دانشگاه می‌شوند با آموزش مهارت‌های زندگی توانمند کنیم.
نعیمی گفت: به عنوان ستاد مرکزی باید ساختار و سیاست تولید و جهت‌دهی کنیم. باید پیشگیری و توانمندسازی را محور اصلی فعالیت‌ها قرار دهیم، لذا آئین‌نامه‌های هر ۲ بخش را اصلاح کردیم.
وی افزود: آئین‌نامه مراکز مشاوره را به عنوان مراکز مشاوره و سبک زندگی که پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت که ماده ۳۶ آن، تکلیف قانونی تاسیسی برای ما در نظر گرفته تا مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی که با هماهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواهد بود، داشته باشیم، اصلاح کردیم، همچنین آئین‌نامه مراکز بهداشت و درمان هم در کارگروه HSE دفتر مورد بازبینی قرار گرفت و در نشست ارومیه در کمیسیونی تخصصی بررسی شد، 
ارائه طرح و برنامه‌های دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، برگزاری کارگاه های آموزشی، ۱۲ کمیسیون تخصصی برای شرکت‌کنندگان با موضوعات؛ پیشگیری از مصرف مواد، پیشگیری از رفتارهای خودآسیب‌رسان، ازدواج دانشجویی و مدیریت روابط عاطفی، پیشگیری از افت تحصیلی، مشاوره شغلی، زندگی در خوابگاه و سبک زندگی سالم دانشجویی، تجارب ارزشمند دانشجویی، شاخص‌های رتبه‌بندی مراکز مشاوره دانشجویی، بررسی و تدوین شاخص‌های دریافت نشان حامی، مشکلات شایع روان‌شناختی در دانشجویان، دانشجویان دارای شرایط خاص، بررسی آیین‌نامه و چارت تشکیلاتی مراکز مشاوره دانشجویی و ارائه طرح‌ها و تجارب موفق دانشگاه‌ها جزو برنامه‌های این گردهمایی خواهد بود.

نظر شما