به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، بررسی مقایسه ای آمار پاسخگویی تلفنی این مرکز در ماه های آبان، آذر و دی ۱۴۰۱ نشان می دهد که درصد تغییر تعداد تماس های تلفنی در آذرماه ۱۴۰۱ درمقایسه با آبان ماه امسال ۵.۹۴ درصد کاهش و در دی ماه نیز در مقایسه با ماه قبل از آن معادل ۳۸.۲۲ درصد کاهش را نشان می دهد؛ که علت عمده کاهش این آمار «پرداخت به موقع کسور حقوق و بروز شدن این بخش از پرداختی ها» و همچنین «پرداخت مطالبات مربوط به طرح جبران هزینه خسارت درمان» بوده است.
بر اساس این گزارش، پرسش های مربوط به «میزان افزایش حقوق»، از ۱۹ هزار و ۳۱۳ مورد در آبان به ۳ هزار و ۶۸۵ مورد در آذر و ۵۹۲ مورد در دی ماه رسیده است.
همچنین پرسش درباره پرداخت «کسورات حقوق» در آبان ماه یک هزار و۵۰۷ مورد بوده که به ۶۶۴ مورد در آذر و ۳۸۰ مورد در دی ماه رسیده است.
پرسش های بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از مرکز تماس ۲۵۰۰ درباره «زمان واریز حواله های طرح جبران خسارت درمان» نیز از ۸ هزار و ۲۸۹ پرسش در آبان، به ۶هزار و ۳۰۱ پرسش در آذرماه و یک هزار و ۷۵۱ پرسش در دی ماه رسیده است.
این گزارش حاکی است که کسب اطلاع درباره زمان واریز حقوق، اطلاع از جزئیات حکم، حکم ترمیم ۱۴۰۱، وام ضروری، افزایش حقوق بازنشستگان علوم پزشکی، فیش حقوقی، شیوه بهره مندی از طرح بیمه عمر و حادثه صبا، گواهی کسر از حقوق و متناسب سازی حقوق بیشترین موضوعات مورد سوال بازنشستگان در تماس با این مرکز بوده که به طور میانگین در طول سه ماه اخیر کاهش یافته است.
از سوی دیگر، موضوع «بیمه اکمل درمان» که در آبان ماه ۴۰۴ بار مورد سوال تماس گیرندگان بوده است، در آذرماه یک هزارو ۶۰۴ بار و در دی ماه نیز ۸۷۵ بار پرسیده شده است.
همچنین پرسش های مربوط به «بیمه سلامت» که در آبان ماه ۳۸۴ مورد بوده، در آذرماه به ۳۵۵ مورد رسیده و با طی روندی افزایشی در دی ماه به ۴۵۶ مورد تماس تلفنی رسیده است.
در این گزارش همچنین تاکید شده است که به منظور توسعه خدمات پاسخگویی و ارتباط با ذینفعان، مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند درخواست خود را از طریق رسانه های مختلف این صندوق از جمله تماس تلفنی با مرکز ۲۵۰۰ یا ارسال پیام صوتی به این مرکز به ویژه در زمان های خارج از ساعات اداری یا ارسال درخواست کتبی از طریق نرم افزار صبااپ و سایت صندوق (بخش ارتباط با ذینفعان) برای کارشناسان ارسال کنند که دریافت پاسخ آن از طریق «کد رهگیری» قابل پیگیری است.
همچنین هنگامی که اپراتور مرکز پاسخگویی اطلاع کافی از پرسش تماس گیرنده نداشته باشد، پرسش به صورت پیام متنی در سامانه ثبت شده و در قالب یک تیکت به لایه دوم که شامل کارشناسان واحدهای مختلف صندوق بازنشستگی است ارجاع می شود؛ پس از ثبت پاسخ توسط کارشناسان لایه دوم، پاسخ مربوطه به صورت پیامک برای به شماره همراه تماس گیرنده ارسال می شود.
برهمین اساس، پاسخگویی به درخواست خدمت از طریق “پیام صوتی مرکز ۲۵۰۰، ثبت درخواست در نرم افزار صبااپ و درگاه خدمات الکترونیک” در آبان ماه دوهزار و ۸۴۳ مورد ثبت درخواست (دوهزار و ۵۸۰ پاسخ)، در آذرماه سه هزار و ۲۲۰ درخواست ثبت شده (پاسخ به تمام موارد) و در دی ماه دوهزار و ۷۲۷ مورد درخواست ثبت شده (با دوهزار و ۵۸۰ پاسخ) انجام شده است.
تلاش مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری بر آن است که با اطلاع رسانی هرچه دقیق تر و با استفاده از روش ها و ابزار مختلف، پاسخگویی غیرحضوری و برخط به پرسش های بازنشستگان و ذینفعان عزیز را افزایش و مراجعه حضوری این عزیزان به مدیریت های استانی را کاهش دهد.
پایان پیام/
نظر شما