شناسهٔ خبر: 5839619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ايران در مذاکرات از غرب امتياز می گيرد

پايگاه اينترنتي سي ان ان در مطلبي به قلم اليز لابوت نوشت:ايران احتمالا در مذاکرات هسته اي از غرب امتياز مي گيرد.

صاحب‌خبر -

پايگاه خبری انتخاب: سي ان ان در مطلبي به قلم اليز لابوت نوشت:ايران احتمالا در مذاکرات هسته اي از غرب امتياز مي گيرد.

جان کري وزير امور خارجه آمريکا اعلام کرد توافقهسته اي با ايران احتمالا به بررسي جزئيات مشکوک فعاليتهاي پيشين اتمي اين کشور براي ساخت سلاح اتمي نياز نخواهد داشت.اين يک عقب نشيني است که تهران به دنبال آن است.

اين اظهارات کري درخواست هاي بلند مدت قدرتهاي جهاني درباره ارائه توضيحات از طرف ايران براي فعاليتهاي پيشين اتمي اين کشور و تلاش براي دستيابي به تسليحات اتمي را کم ارزش مي کند. مقامات آمريکايي و ديپلمات هاي اروپايي پيشتر اعلام کرده بودند که هرگونه رفع تحريم هاي ايران بايستي با شرط پاسخگويي ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هاي اتمي آن همراه باشد.

آمريکا و پنج قدرت جهاني در حال گفتگو با ايران به منظور محدود کردن برنامه اتمي اين کشور و جلوگيري از دستيابي آن به تسليحات اتمي هستند و اين در حالي است که ايران بر روي اين موضوع پافشاري مي کند که برنامه اتمي اش صلح آميز است. 

رفع تحريمهاي تهران و موضوع دسترسي بازرسان به مراکز مشکوک همچنان از مسائل مهم اختلاف برانگيز در مذاکرات نهايي محسوب مي شوند به طوريکه بسياري از ديپلمات ها رسيدن به توافق تا سي ام ژوئن را دشوار ارزيابي مي کنند.

نظر شما