شناسهٔ خبر: 58386547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور مخبر و از طریق ویدیو کنفرانس،

افتتاح دویست و بیستمین مدرسه برکت در زرآباد سیستان و بلوچستان

دویست و بیستمین مدرسه برکت در سیستان و بلوچستان در در شهرستان زرآباد با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح دویست و بیستمین مدرسه برکت در سیستان و بلوچستان در شهرستان زرآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، این مدرسه ۶ کلاسه با ۵۴۰ متر زیربنا و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور ویدئو کنفرانسی محمد مخبر معاون اول رییس جمهور امروز در شهرستان زرآباد به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این طرح آموزشی در روستای دودر شهرستان زرآباد قرار دارد .

میثم لک زایی بیان کرد: با افتتاح این طرح آموزشی بیش‌از ۱۸۰ نفر دانش آموز از فضای آموزشی استاندارد در این منطقه برخوردار شدند.

وی زیربنای این مدرسه را ۵۴۰ مترمربع عنوان کرد و ادامه داد: این طرح با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت و با مشارکت اداره‌کل نوسازی مدارس ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان افزود: این بنیاد در سال‌های گذشته ۲۲۰ طرح مدرسه سازی را در نقاط مختلف استان با بیش‌از هزار کلاس درس با اعتبار بیش‌از ۹۱ میلیارد تومان ساخته است.

وی بیان کرد:  بنیاد برکت ۱۷ طرح با تعداد ۹۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت دارد.

لک زایی در خصوص میزان سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان، گفت: با همکاری خیرین نیک اندیش، نهادهای انقلابی و دولت و فعالیت جهادی همکاران ما در این اداره‌کل، فضای آموزشی استان به ۳.۸۱ رسیده که همچنان با میانگین سرانه آموزشی کشور ۵.۲۲ فاصله دارد.

معاون اول رئیس جمهور  همچنین امروز در نشست با فرمانداران و مسئولان منطقه سیستان که در محل فرمانداری زابل برگزار شد گفت: با وجود تمام کارشکنی‌هایی که از سوی بیگانگان می‌شود خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در کشور در حال انجام است.

محمد مخبر روز افزود: دولت اقدامات بسیار خوبی در زمینه اشتغال و مسکن در سطح کشور بویژه سیستان و بلوچستان در حال انجام دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات کم آبی سیستان و بلوچستان گفت: این استان در کنار دریاست و یک دریایی هم از زیر خاک این منطقه می‌گذرد و ما از تمام امکانات برای برطرف کردن مشکلات کم آبی استان استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان و استفاده از ظرفیت آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان برای برطرف کردن مشکلات کم آبی این استان در دستورکار دولت است که امیدواریم این مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

مخبر بیان کرد: برای برطرف کردن مشکلات کم آبی سیستان وبلوچستان به طور جد پیگیر دریافت حقابه هیرمند از کشور دوست و برادر افغانستان هستیم.

وی با بیان اینکه حقابه‌ای که ما از کشور همسایه طلب داریم این را با قدرت دنبال خواهیم کرد افزود: با توجه به تعاملاتی که در این زمینه وجود دارد و آنها به ما نیاز دارند و ما هم به آنها نیاز داریم بلاخره نمی‌توانیم حقوق همدیگر را نادیده بگیریم و حقابه باید دریافت شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم با دریافت حقابه، بهره‌گیری از آبهای ژرف و انتقال آب از دریای عمان بتوانیم در ۲ تا سه سال آینده چیزی به نام مشکل آب در سیستان و بلوچستان و کشور وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: طرح انتقال آب از دریا از طریق ۶ خطی که طراحی شده انجام می شود که عملیات اجرایی برخی از این خطوط آغاز و برخی هم تازه شروع خواهد شد.

مخبر تصریح کرد: امیدواریم از طریق طرح انتقال آب از دریا حداقل در بخش صنعت و در برخی از مناطق برای بخش آشامیدنی در یزد، کرمان، اصفهان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و بویژه سیستان و بلوچستان مشکلات کم آبی این استانها را برای همیشه برطرف کنیم.

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از سرما به بخش کشاورزی منطقه افزود: گلخانه‌داران سیستان و بلوچستان که در سرمای اخیر این استان دچار خسارت شدند از طریق کمک بلاعوض و هم اعطای تسهیلات بانکی به آنان کمک خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دولت تلاش خواهد کرد که گلخانه‌داران سیستان و بلوچستان که تمام زندگی خود را در راه تولید گذاشته‌اند را حمایت کند.

وی بیان کرد: رئیس جمهور دستور دادند که مشکلات سیستان و بلوچستان از نزدیک  بررسی شود که بدین منظور در این سفر وزرای نیرو و نفت نیز حضور دارند.

مخبر تصریح کرد: کارهای خوبی در سیستان و بلوچستان از سوی دولت سیزدهم آغاز شده و آینده این استان درخشان است.

وی با اشاره به برنامه‌های تحولی رئیس جمهور افزود: محور برنامه‌های توسعه‌ای دولت مردم هستند و از مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که مردم را پای کار بیاورند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: توان اجرایی دولت و امکانات دولت محدود هست اما با کمک مردم می‌توانیم بسیاری از کارها را انجام دهیم و در جاهایی که مردم فعال شدند توسعه بهتری رخ داده است.

وی با اشاره به بازدید خود از منطقه سیستان افزود: وضعیتی که مردم این منطقه دارند مطلوب نیست و از نزدیک زمین‌های کشاورزی را که زمانی سرسبز بود و  بر اثر بی آبی خشک شده بود را دیدم و حتما برای رفع مشکلات آنان اقداماتی انجام خواهد شد.

مخبر تصریح کرد: در یک ماه اخیر به دلیل سرمای هوا و نبود سوخت قبض بعضی از مردم منطقه سیستان و بلوچستان گران شده بود که تصمیماتی در رابطه با جبران آن گرفته خواهد شد.

نظر شما