شناسهٔ خبر: 58384706 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه:

به گسترش احتمالی ناتو پاسخ می‌دهیم

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه به ناتو در مورد گسترش نظامی هشدار داد.

صاحب‌خبر -
به گسترش احتمالی ناتو پاسخ می‌دهیم
کد خبر: 593293
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۴:۵۱:۴۲

والری گراسیموف ژنرال تازه منصوب شده در مسئولیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت: اصلاحات نظامی جدید روسیه به گسترش احتمالی ناتو و استفاده از کی‌یف توسط غرب متحد برای به راه انداختن یک جنگ ترکیبی پاسخ می دهد.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، گراسیموف، در اولین اظهارنظر عمومی خود پس از انتصاب در 11 ژانویه به این سمت به مشکلات بسیج نیروها نیز اعتراف کرد. وی افزود: اصلاحات نظامی که اواسط ژانویه اعلام شد، توسط پوتین تأیید شده و می‌تواند برای پاسخ به تهدیدات علیه امنیت روسیه تنظیم شود. امروز، چنین تهدیدهایی شامل آرزوهای اتحاد آتلانتیک شمالی برای گسترش به فنلاند و سوئد و همچنین استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای جنگ ترکیبی علیه کشورمان است.

فنلاند و سوئد سال گذشته پس از حمله روسیه به اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی درخواست دادند.

بر اساس طرح جدید نظامی مسکو، یک سپاه ارتش به کارلیا در شمال روسیه که با فنلاند هم مرز است، اضافه خواهد شد. اصلاحات همچنین مستلزم ایجا دو منطقه نظامی دیگر، مسکو و لنینگراد است که قبل از ادغام آنها در سال 2010 وجود داشت تا بخشی از منطقه نظامی غربی باشد.

گراسیموف گفت: هدف اصلی این کار تضمین حفاظت تضمین شده از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان است. روسیه مدرن هرگز چنین شدت خصومت های نظامی را ندیده است و این کشور را مجبور به انجام عملیات تهاجمی برای تثبیت وضعیت کرده است.

نظر شما