شناسهٔ خبر: 58381032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هشدار دادستانی به مالکان ساختمان‌های ناایمن |‌ در سال آینده حکم قضایی صادر خواهد شد

معاون دادستان ناحیه ۳۷ تهران در رابطه با ساختمان‌های ناایمن گفت: اولویت ما جان شهروندان است و هر یک از دستگاه‌ها اگر نسبت به انجام وظایف خود کم کاری کنند باید پاسخگو باشند و این آخرین مهلت برای مالکان تا پایان سال می باشد. بعد از این مهلت برای همه ساختمان‌ها حکم قضایی صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، نشست بررسی و پیگیری ایمن سازی ساختمان های  نا ایمن شهر تهران (۱۱۹ ساختمان بحرانی) با حضور مالکین ساختمان های ناایمن، دکتر حسن زاده(معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ تهران شهر تهران)، دکتر مهدی بابایی(ریاست کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران) و قدرت اله محمدی(مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران) و تعدادی از مدیران عملیاتی آتش نشانی برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اهمیت ایمنی ساختمان‌های پایتخت تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های جدی و ویژه در خصوص ایمن سازی ساختمان‌های نا ایمن ظرف ۶ ماه گذشته با تلاش‌ها و همکاری مجموعه  مدیریت شهری تهران و تعامل صمیمانه معاون دادستان شهر تهران، خوشبختانه تعداد ۱۰ ساختمان بحرانی نسبت به ایمن سازی اولیه ساختمان اقدام و از فهرست ساختمان های بحرانی خارج شدند. به زودی تعداد بیشتری از ساختمان های مذکور از شرایط بحرانی خارج خواهد شد و این آخرین جلسه توجیهی و اخطار می باشد و بعد از مهلت مقرر برای تک تک ساختمان‌ها حکم قضایی صادر خواهد شد.

مهدی بابائی ریاست کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران و حسن زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ تهران نیز ضمن سخنرانی و اتمام حجت با مالکین ساختمان‌های ناایمن اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع  ایمنی و آتش نشانی در ساختمان‌های ناایمن، مسئولیت تلفات جانی و خسارت مالی ناشی از ناایمنی ساختمان‌ها برای شهروندان و یا بیت المال متوجه مالکین، بهره بردار و ذی نفعان این ساختمان‌ها خواهد بود.

معاون دادستان ناحیه ۳۷ تهران تاکید کرد: اولویت ما جان شهروندان است و هر یک از دستگاه‌ها اگر نسبت به انجام وظایف خود کم کاری کنند باید پاسخگو باشند و این آخرین مهلت برای مالکان تا پایان سال می باشد. بعد از این مهلت برای همه ساختمان‌ها حکم قضایی صادر می‌شود.

گفتنی است: ۱۷ شهردار از شهرداران مناطق مختلف تهران ضمن اعلام پیگیری ویژه کمیته‌های ایمنی در مناطق شهرداری، آمادگی خود را جهت تسهیل، تسریع اقدامات ایمن سازی  ساختمان‌ها اعلام کردند.

نظر شما