شناسهٔ خبر: 58377190 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تمنایی خبر داد:

برگزاری جشنواره فیلم فجر در نیمه دوم بهمن‌ماه در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری جشنواره فیلم فجر در نیمه دوم بهمن‌ماه در اصفهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، علی تمنایی اظهار کرد: سینما رسانه‌ای نافذ و تعیین‌کننده است و امروزه در بسیاری از کشورها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبردهای کلان ملی و بین‌المللی از این رسانه بهره گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: بی‌گمان ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی تأثیر بسزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی و تجاری جامعه خواهد گذاشت. ابعاد تأثیرگذاری سینما و دیگر تولیدات تصویری به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و نقش آن‌ها در ترویج افکار، رفتار، ارزش‌ها و باورها در بین مخاطبان را می‌توان به‌نوعی با تعداد مخاطبان آن، چه مستقیم و چه غیرمستقیم ارزیابی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر در ایران بزرگ‌ترین رویداد سینمایی است که می‌توان در فرهنگ‌سازی از آن بهره گرفت.

وی با بیان اینکه هنر سینما در دیدگاه رهبر معظم انقلاب و امام راحل به‌عنوان یک هنر برتر روایتگرِ مسلط بر مخاطب مورد توجه بوده است، افزود: کارگردان و نویسنده در یک فیلم دوساعته سینمایی، به‌طور کامل مسلط و مشرف بر ذهن مخاطب است، از این‌رو سینما بهترین فرصت برای ارائه مبانی اخلاق اجتماعی است و جامعه امروزی به این مقوله نیاز جدی دارد.

تمنایی خاطرنشان کرد: اکران تولیدات منتخب فیلم کوتاه و بلند داستانی استان اصفهان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی مهارت‌های فنی در فیلم‌سازی با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی از برنامه‌های جنبی جشنواره فیلم فجر در اصفهان است.

وی ادامه داد: اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و دارای پیشینه‌ای پربار و ارزشمند است که در طول تاریخش هر بار با نیرویی تازه سر برآورده و حیاتی نو آغاز کرده است و در این فجر باشکوه انقلاب بار دیگر پویایی و جانی تازه می‌یابد و با توانایی‌ها و ظرافت‌های بسیارش می‌رود تا نقشی بنیادی و سازنده در حیات فرهنگی و هنری ایران ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: در اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در استان اصفهان از فعالان عرصه سینما در استان تجلیل و قدردانی خواهد شد.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم‌زمان با تهران در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما