شناسهٔ خبر: 58373899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید بیش از ۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا از ابتدای سال تا پایان دی ماه از مرز هفت میلیارد و هفتصدو پنجاه و یک میلیون کیلو وات ساعت گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا طی ده ماه امسال، بیش از ۷ میلیارد و هفتصد و پنجاه و یک میلیون و دو هزارکیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

حسینعلی تازیکی افزود: نیروگاه شهید سلیمی نکا در دی ماه امسال نیز بیش از ۶۷۸ میلیون و ۹۰۵ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید بیش از ۶۵۲ میلیون و ۵۵۳ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

او گفت: طی این ده ماه حدود ۷۹.۴ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخار و ۲۰.۶ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد طوری که در ده ماه امسال حدود ۸۰ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

تازیکی ادامه داد: در راستای ایجاد آمادگی تولید پایدار برای فصل زمستان، تعمیرات میان دوره‌ای واحد‌های بخار، بازدید‌های دوره‌ای واحد‌های یک و دو گازی و تعمیرات میاندوره‌ای واحد یک بخار بلوک سیکل ترکیبی انجام شد و در صورت نیاز تعمیرات غیرمترقبه واحد‌های نیروگاه نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

نظر شما