شناسهٔ خبر: 58373872 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقبال گرم هنرمندان از جشنواره تجسمی فجر با ارسال ۸ هزار و ۶۲۷ اثر

نشست رسانه‌ای پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور مسولان برگزاری و اهالی رسانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دبیر جشنواره تجسمی فجر در نشست خبری این جشنواره که دیروز برگزار شد، گفت: در پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، با رویکرد هنر متعالی سعی کردیم به موضوعات مختلف پرداخته شود. انتخاب و داوری در دو مرحله برگزار شد. بخش طوبای زرین و بخش ویژه قله‌ها از بخش‌های جشنواره پانزدهم هستند.

بحث «استاد شاگردی» در بخش جنبی «کاریکاتور» و «پوستر»
سیدعباس میرهاشمی افزود: دو بخش جنبی کاریکاتور بین‌الملل و پوستر داریم که بحث استاد شاگردی در این دو بخش مطرح است. یکی از بخش‌های ویژه ما که قابل توجه است، تجسم هنر است که یکی از گام‌های مؤثر جشنواره تجسمی فجر در راستای تمرکززدایی خواهد بود، چراکه ما باید استعداد‌های جوان را در عرصه بین‌الملل داشته باشیم.

ارسال ۸۶۲۷ اثر از ۳۸۰۱ هنرمند به دبیرخانه جشنواره
میرهاشمی در مورد آمار دقیق شرکت‌کنندگان این دوره گفت: در این دوره از جشنواره ۸۶۲۷ اثر از ۳۸۰۱ هنرمند ارسال شده که از این تعداد، ۴۴۰ اثر از ۲۷۴ هنرمند به نمایشگاه آثار جشنواره در بخش‌های مختلف «طوبای زرین» و بخش ویژه «قله‌ها» راه یافته‌اند. همچنین، ۱۴۳۰ اثر در بخش «کیوریتوری کتاب سال کاریکاتور»، ۱۲۵ اثر در بخش نمایشگاهی «کتاب سال کاریکاتور» و ۷۲ اثر در بخش «کیوریتوری نمایشگاهی پوستر» حضور دارند.

بودجه این دوره جشنواره تجسمی 11 میلیارد تومان
دبیر جشنواره همچنین تصریح کرد: مبلغ بودجه رقمی حدود ۸ میلیارد در نظر گرفته شد اما با توجه به موضوعاتی که در جلسات شورای سیاستگذاری مطرح شد، این مبلغ به ۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر روز جمعه ۷ بهمن ماه در مجموعه صبا فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

نظر شما