شناسهٔ خبر: 58363540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در جلسه هم اندیشی اتحادیه‌های تعاونی؛

ظرفیت و راه‌های توسعه تعاونی‌های قزوین بررسی شد

جلسه هم اندیشی اتحادیه‌های تعاونی قزوین با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و با محوریت بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های تعاون و راه‌های توسعه این بخش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، دومین جلسه هم اندیشی اتحادیه‌های تعاونی قزوین در سالن جلسات اتحادیه تعاونی کارگران تشکیل شد.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین در این جلسه به تشریح وضعیت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قزوین پرداخت و گفت: برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر برای تعدادی از افراد تحت پوشش بهزیستی در این تعاونی سهام خریداری شده تا در آینده به درآمدزایی و توانمندسازی این افراد کمک شود.

روح الله زارعی ادامه داد: تعاون در استان دارای ظرفیت است و می‌توان از راه‌های مختلف به توسعه آن کمک کرد که عضویت و سهامداری در تعاونی توسعه و عمران یکی از این راه‌ها است و می‌توان نوع همکاری اتحادیه‌ها در آن را بررسی کرد.

در این جلسه درباره شرایط مرغداری‌ها، همکاری اتحادیه‌ها و ایجاد کشتارگاه و ارائه طرح ویژه در این حوزه صحبت شد.

همچنین درباره مصرف مرغ برای استفاده سگ‌های خانگی و بررسی طرح خوراک سگ و همچنین بارانداز تخم مرغ و سردخانه مستقل در این حوزه صحبت شد.

تمرکز بر ایجاد نوع جدید تعاونی‌ها مانند تعاونی سهامی عام و عمران و توسعه از دیگر محوریت‌های این جلسه بود و بنا شد لیست اتحادیه‌های داوطلب برای عضویت در تعاونی‌های نوع جدید بررسی شود.

همکاری با استان سیستان و بلوچستان برای تبادل کالا و استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای تجارت و همچنین منطقه آزاد تجاری و بندر خشک و چگونگی استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در این حوزه‌ها از دیگر موارد مهمی بود که درباره آن‌ها تبادل نظر شد.

نظر شما