شناسهٔ خبر: 58361164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تظاهرات گسترده یمنی‌ها در اعتراض به هتک حرمت به قرآن کریم

هزاران یمنی در محکومیت سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در سوئد تظاهرات گسترده‌ای در شهر صعده در شمال غرب یمن برگزار کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرکنندگان یمنی امروز دوشنبه در اعتراضی گسترده خشم خود را از اقدام ضداسلامی یک سیاستمدار افراطی در هتک حرمت قرآن کریم ابراز کرده و از سکوت برخی حکومت‌های عربی و اسلامی در قبال این جنایت انتقاد کردند.
 
«محمد جابر عوض»، فرماندار صعده، در سخنانی از سوزاندن قرآن کریم که تحت حمایت پلیس سوئد انجام شد، ابراز تاسف کرد. وی خاطرنشان کرد که این اقدام بخشی از اقدامات خصمانه علیه اسلام و مقدسات مسلمانان است.
 
وی دولت سوئد را مسئول کامل نتایج این اقدام جنایتکارانه و شنیع دانست و مسلمانان و آزادگان جهان را به راهپیمایی و تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه این جنایت و پاسخ قاطع به اهانت به قرآن کریم فرا خواند.
 
در این راهپیمایی سخنرانی‌هایی در محکومیت اهانت مکرر غرب به قرآن کریم و پیامبران ایراد شد. همچنین تظاهر کنندگان شعارهایی در اعتراض به این اقدام شنیع سر داده و به نقش صهیونیست‌ها و یهودیان در نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و مقدسات آنها اشاره کردند.
 
در بیانیه صادر شده در محکومیت این اقدام شنیع، از مردم جهان خواسته شد که کالاهای آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کنند و مسلمانان در مقابل این جنایت موضع قاطع داشته باشند.
 
در این بیانیه با بیان اینکه آمریکا با همکاری یهودیان در جهان شر به پا می‌کند، آمده است: «چگونه کشورهایی که مدعی آزادی هستند، اجازه می‌دهند کتاب مقدس خدا با همراهی پلیس به آتش کشیده شود؟»

معترضان یمنی همچنین خواستار اخراج سفرای سوئد از کشورهای اسلامی شدند.

http://www.taghribnews.com/images/docs/files/000581/nf00581508-1.mp4

 روز شنبه «راسموس پالودان»، رهبر حزب راست افراطی «استرام کرس» نسخه‌ای از قرآن را با دریافت مجوز از مقامات سوئدی و با حمایت پلیس در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد.
 

نظر شما