شناسهٔ خبر: 63853012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

به دنبال عملیات نیروی دریایی یمن، هیچ کشتی وارد ایلات نمی‌شود

سایت تخصصی ردیابی دریایی Marine Traffic تایید کرد که به دنبال تهدیدات یمن، هیچ کشتی وارد بندر ایلات نمی‌شود.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سایت گلوبز که بر امور اقتصادی رژیم صهیونیستی متمرکز است، در گزارشی فاش کرد که عملیات در بندر ایلات به دلیل تهدیدات یمن به طور کامل متوقف شده است.
 
طبق گزارش سایت عبری، مقامات این بندر اظهار داشتند که تهدیدات یمن بر همه کشتی‌ها، از دریای مدیترانه به مقصد ایلات تاثیر می‌گذارد.
 
مقامات ناظر این بندر از طرف رژیم صهیونیستی اعلام کردند که عملا هیچ کشتی به این بندر وارد نمی‌شود و در حال برنامه‌ریزی برای بستن ورودی‌های بندر و فرستادن کارگران به خانه به دلیلی کاهش فعالیت هستند.
 
نیروهای مسلح یمن روز گذشته از هدف قرار دادن دو کشتی اسرائیلی در تنگه باب المندب پس از بی‌توجهی به هشدارهای نیروی دریایی خبر دادند.
 
این بیانیه بر تعهد نیروهای مسلح یمن برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و عرب تا پایان تجاوزات اسرائیل به غزه تاکید کرد.
 
در این بیانیه همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار داده شد که در صورت سرپیچی از دستورالعمل‌های نیروهای مسلح یمن، آنها قانونی عمل خواهند کرد.
 
در همین راستا محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله در واکنش به اظهارنظر یک مسئول آمریکایی که گفته بود واشنگتن حق پاسخ به حملات انصارالله را برای خود محفوظ می‌داند، تاکید کرد: «آمریکایی‌ها حقی در دریای سرخ ندارند که بر اساس آن بخواهند حق پاسخ را برای خود محفوظ بدانند.»
 

نظر شما