شناسهٔ خبر: 58358408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استخراج ۱۱۲ هزار و ۱۵۴ تن ماده معدنی در خراسان جنوبی

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی از استخراج ۱۱۲ هزار و ۱۵۴ تن ماده معدنی در استان از آغاز امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، جلالیان مدیر مجتمع خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ در مجموعهاستخراج ۱۱۲ هزار و ۱۵۴ تن ماده معدنی در خراسان جنوبی معادن این مجتمع ۱۲ هزار و ۷۳۰ تن عملیات استخراج انجام شد که این رقم در ۹ ماهه امسال به ۱۱۲ هزار و ۱۵۴ تن رسید که بیانگر پیشرفت ۷۸۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: در عملیات باطله‌برداری هم نسبت به ۹ ماهه سال گذشته پیشرفت داشته‌ایم و با ثبت ۱ میلیون و ۴۵۴ هزار تن باطله‌برداری، در مقایسه با ۹ ماهه ۱۴۰۰ بیش از ۲۶ درصد افزایش داشته‌ایم.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: تا پایان ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به برنامه تولید سالانه افزایش ۱۶ درصدی و نسبت به برنامه ۹ ماهه در تولید شمش طلا افزایش بیش از ۶۰ درصدی داشته‌ایم.

جلالیان همچنین درباره استخراج از معدن هیرد افزود: در برنامه ۹ ماهه برای استخراج از این معدن ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن در نظر گرفته شده بود که به رقم قابل توجه ۱۰۴ هزار و ۷۰۶ تن دست یافتیم که نسبت به برنامه استخراج ۹ ماهه ۵۵ درصد  و نسبت به برنامه استخراج سالانه ۱۶ درصد افزایش  داشت.


وی درباره برنامه استخراج ۹ ماهه معدن ملوند نیز افزود: برنامه استخراج ۹ ماهه این معدن نیز ۷هزار تن بوده که تا پایان آذر امسال ۷هزار و ۴۰۰ تن ماده معدنی از آن استخراج شد و افزایش ۵.۶ درصدی نسبت به برنامه استخراج 9 ماهه را ثبت کرد.

نظر شما