شناسهٔ خبر: 58357155 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سخنگوی فراجا در نشست خبری مطرح کرد؛

دستگیری ۳۰۰ اخلالگر بازار ارز در سال جاری/ ۱۳۴ جایگاه سوخت متخلف به دستگاه قضایی معرفی شده است

سخنگوی فراجا گفت: از ابتدای سال تا‌کنون بیش از ۳۰۰ اخلالگر بازار ارز دستگیر و 10 میلیون و ۸۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد ارزی و ۶۳۲ سکه تقلبی کشف شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – سردار حاجیان در نشست خبری صبح امروز (۳ بهمن) با اصحاب رسانه، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر (ع)، بیان کرد: اخیرا شاهد یک تغییری در فرماندهی کل فراجا بودیم که سردار اشتری پس از پایان دوره ۸ ساله خود با حکم و رضایت مندی فرمانده معظم کل قوا سکانداری فراجا را به فرمانده دیگری سپردند.

وی با اشاره به معماری فراجا در آینده نزدیک و اجرای آن توسط معمار جدید فراجا، گفت: در معماری فراجا آینده پلیس به دنبال سرعت بخشی و کیفیت خدمات اجتماعی است و در این رابطه یک ارتباط معناداری بین نخبگان و فرهیختگان با پلیس ترسیم شده است.

وی افزود: در معماری آینده فراجا، امنیت یک محصول پلیسی و دولتی نیست بلکه یک محصول مشترک بین مردم و حاکمیت است و برای ایجاد امنیت پایدار حق السهم مردم در امنیت روشن می‌شود‌.

سخنگوی فراجا اظهار کرد: مقابله قاطع و قانونی با افرادی که با انجام جرائم خرد و کلان ناامنی اجتماعی ایجاد می‌کنند، با سازوکارهای تعریف شده در فراجای آینده محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمده فرآیند شماره گذاری خودرو به صورت اینترنتی انجام می‌شود، گفت: بیشتر خدمات الکترونیکی ما و هوشمندی پلیس در سامانه پلیس من تبیین شده است.

سردار حاجیان ادامه داد: در سال ۶۰ میلیون خدمات ترافیکی به مردم ارائه می‌دهیم و فاز ۲ هوشمند سازی پلیس در دهه فجر امسال اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در خصوص کشف سوخت قاچاق طرح‌های مستمری را در دستور کار داریم که از اکثر جایگاه عرضه سوخت کشور سرکشی شد که در این رابطه ۱۳۴ جایگاه متخلف شناسایی به دستگاه قضایی معرفی شدند، این جایگاه‌ها یک میلیون و ۹۷ هزار لیتر کثری عرضه سوخت داشتند، همچنین در این رابطه ۹۷ خودرو توقیف و ۱۴۶ نفر دستگیر شدند.

سخنگوی فراجا گفت: از ابتدای سال تا‌کنون بیش از ۳۰۰ اخلالگر بازار ارز شناسایی و دستگیر شدند. در خصوص بحث جعل اسکناس، ۵۷ کارگاه در این رابطه از ابتدای سال شناسایی شد و ۱۵۰ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین در این رابطه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد ارزی و ۶۳۲ سکه تقلبی کشف شد.

سردار حاجیان با بیان اینکه در حوزه جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی توانست بیش از ۸۴ درصد پرونده‌ها را کشف کند، گفت: بیشترین کشفیات در حوزه خرید و فروش خودرو، زمین و واحدهای مسکونی بود، در حوزه خودرو ۲ هزار ۷۸۵، در حوزه زمین ۲هزار و ۳۸۰ و در حوزه واحدهای مسکونی ۲هزار و ۱۱۱ کشفیات داشتیم.

وی با بیان اینکه در بحث برداشت از حساب بانکی بیش از ۵ هزار برداشت غیرمجاز انجام شده است، گفت: ۲هزار و ۶۰ سیمکارت در این رابطه کشف شد و هزار و ۹۶۵ عدد از شماره کلاهبرداران مسدود شدند.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: ۲هزار و ۱۰۰ کلانتری ما دارای مرکز مشاوره و مددکاری هستند، تمام دایره‌های مشاوره مددکاری کلانتری‌های ما پذیرای عموم مردم برای ارائه مشاوره های حقوقی و آسیب شناسی و … هستند که در این رابطه ارتباط بسیار خوبی با قوه قضاییه داریم.

سردار حاجیان اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۶۲ درصد از سرقت‌ها را کشف کردیم و در ادامه با هماهنگی دستگاه قضایی برخوردهای قاطعی با سارقان و مجرمان به عادت و سابقه دار صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص اقدامات و برنامه‌های پلیس برای ایام پایانی سال و بازار خرید شب عید گفت: براساس مناسبات تقویمی هر ساله طرح‌هایی داریم که آن را اجرایی می‌کنیم، چهارشنبه آخر سال و ایام پایانی سال را داریم و در این رابطه با همکاری اتحادیه‌ها و کنترل هوشمند و الکترونیکی امنیت مردم را تامین خواهیم کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با بیان اینکه در ایام اغتشاشات ۹ هزار و ۳۰۰ قبضه سلاح جنگی و غیرمجاز در کشور کشف شد در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس قانون اساسی یکی از شانه‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام اتحادیه اروپا کاری غیرقانونی است.

سردار حاجیان گفت: پلیس بیش از ۹۵ درصد از مجرمان را در خارج از کشور ردیابی و شناسایی می‌کند و به دنبال استرداد آن‌ها به کشور هستیم که اخیرا نیز در این رابطه ۲ متهم متواری پرونده بانک ملی به کشور مسترد شدند.

انتهای پیام/

نظر شما