شناسهٔ خبر: 58311197 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس‌سازمان سنجش:

آزمون سراسری در صحت و سلامت کامل برگزار شد

نوبت اول آزمون سراسری 1402 در تمام گروه‌های آزمایشی طی روزهای پنجشنبه و جمعه (دیروز) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

طی روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 دی‌ماه داوطلبان کنکور سراسری 1402 در نوبت اول آزمون در گروه‌های علوم تجربی، زبان خارجی، علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و هنر به رقابت با یکدیگر پرداختند.
به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز جمعه درحاشیه بازدید از فرآیند برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه قم گفت:‌ داوطلبان در بیش از ۹۰ درصد از رشته‌های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی خود می‌توانند رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند. دو نوبت شدن برگزاری کنکور بار استرس را از داوطلبان و خانواده‌ها کم کرده ‌است.
محمدعلی زلفی‌گل روز پنجشنبه نیز در حاشیه بازدید از دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان یکی از حوزه‌های نوبت اول آزمون سراسری اظهار داشت: قطعی اینترنت موبایل در محل حوزه‌های آزمون سراسری برای جلوگیری از تخلف است. برای آن که داوطلبان کنکور آسوده خاطر باشند که عدالت آموزشی رعایت می‌شود و آزمون سراسری در امنیت کامل برگزار خواهد شد، همچنین از این جهت که بحث پیشگیری از هرگونه تخلفی شرط عقل است، از شورای امنیت کشور خواستیم تا در زمان برگزاری آزمون سراسری اینترنت حوزه‌های آزمون و اطراف آن قطع شود تا هیچ‌گونه تقلبی از راه وسایل الکترونیکی صورت نگیرد.
وی بابت قطعی اینترنت در هنگام برگزاری کنکور عذرخواهی کرد.
کشف 357 شبکه مدعی تقلب در کنکور
رئیس‌سازمان سنجش نیز روز جمعه در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون در جمع خبرنگاران از کشف ۳۵۷ شبکه مدعی تقلب در کنکور خبر داد و گفت: ۵۹ ابزار تقلب نیز کشف شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرسول پورعباس افزود: ۹ نفر در استان گلستان قصد داشتند اقداماتی در راستای ارسال سؤالات به خارج از حوزه امتحانی انجام دهند که با توجه به رصد قبلی ناکام ماندند، یک نفر نیز در یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی اقدام به عکس‌برداری از سه صفحه دفترچه‌های خود و انتقال آن به خارج از محل برگزاری آزمون و ارسال برای پشتیبان خود کرد که این فرد نیز دستگیر شد. همچنین در روزهای قبل یک فرد حرفه‌ای که اصطلاحاً کلیدزن است را شناسایی و تحت رصد قرار دادیم این فرد طی سال‌های متمادی در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت کرده و توانایی قبولی در رشته پزشکی را دارد.
وی تاکید کرد: آزمون در صحت و سلامت کامل برگزار شده و ادعاهای برخی شبکه‌های مجازی قابل اعتنا نیست.
گفتنی است، در این آزمون تعداد ۹۱۵ هزار و ۱۵۱ داوطلب نام‌نویسی کردند و با احتساب آنکه برخی داوطلبان در رشته‌های زبان و هنر نیز علاوه‌بر گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و فنی و علوم انسانی شرکت کردند، در مجموع ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در این دو روز امکان حضور در جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را پیدا کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما