شناسهٔ خبر: 58310976 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

روایت مهران رجبی از رکورد غارتگری رژیم پهلوی

روزنامه جوان

این روز‌ها و در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی به‌طور عادی درباره غارتگری‌های پهلوی‌ها و آن ۴۴ هزار سند ملکی که بیرون آمده و رکورد غارتگری را طی ۱۶ سال پهلوی اول به نام خودش زده است، صحبت می‌شود و جوانان باید این وقایع تلخ را درباره تاریخ معاصر ایران بدانند.

صاحب‌خبر -

مهران رجبی، هنرمند پیشکسوت کشورمان با بیان این مطلب در سی و ششمین یادواره شهدای عملیات کربلای ۵ که همراه با تشییع یک شهید گمنام انجام شد با اشاره به کلیپ‌های متعدد و تصاویر زیادی که از وی در فضای‌مجازی پخش می‌شود و فعالیت‌های او را مورد تمسخر قرار می‌دهد، گفت: ما می‌دانیم این حرکتی که سازمان‌دهندگانش سرویس‌های جاسوسی و امنیتی کشور‌های مقابل هستند، آن‌ها هیچ ابایی ندارند که دختران و پسران ما از دنیا بروند. آن‌ها حتی خوشحال هم می‌شوند. در این بمباران فضای مجازی، خبر دارم و شنیده‌ام که خیلی از همکارانم مورد هجمه قرار گرفته‌اند که چرا حرفی نمی‌زنند. توهین می‌شنوند که چرا سخنی نمی‌گویند و واکنشی ندارند و اصلاً همین که این اعتراض به آن‌ها با توهین صورت می‌گیرد، یعنی باطل است.
وی افزود: من بار‌ها گفته‌ام بسیار زیاد تهدید و توهین می‌شنوم. اصلاً تهدید و توهین نمک زندگی هر آدم معروفی است که بناست روشنگری کند. همین روز‌ها هم تهدید می‌شوم و توهین می‌شنوم، اما کار درست را باید با شهامت، رشادت و شجاعت انجام داد. اگر این وابستگی و دلبستگی اتفاق بیفتد در واقع فرد در فضای مجازی غرق شده است.
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون به دامنه تهدید‌ها و توهین‌ها اشاره کرد و گفت: این تهدید‌ها اگر از داخل هم باشند، ریشه در خارج دارد. الان همه توهین‌ها و تهدید‌ها ریشه خارجی دارند. ایرانیان پاک‌نهاد کمتر اهل کلمات بد هستند و به هر حال کسانی که از ایران دورند، کمی وارد فضای توهین و تهدید شده‌اند. تهدید‌ها معمولاً عام هستند؛ بخشی می‌گویند تلویزیون کار نکن، بخشی می‌گویند هرچه ما می‌گوییم همان کار را بکن، اما ما برای خودمان تفکر، استراتژی و جهان‌بینی داریم.
رجبی در خصوص دیدار با دانشجویان در اصفهان و ماجرای «هو‌هو کردن‌های» آن‌ها تأکید کرد: من وقتی به دانشگاه اصفهان رفتم در میان آن هزاران دانشجویی که حضور داشتند، عده‌ای مرا در میان تشویق‌ها، «هو» می‌کردند. آنجا گفتم می‌دانید چرا در میدان ماندم و این توهین و تهدید‌ها اتفاق می‌افتد، باکی ندارم، چون پیرو، ولی فقیه هستم و شنیده‌ام که فرمودند پشتیبان، ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. آنجا گفتم این پیروی و اعتقاد سه دلیل دارد؛ اولین آن عشق عاطفی، دومین دلیل تاریخی و سومین شرعی، اما در این میان این روز‌ها خیلی درباره غارتگری‌های پهلوی‌ها صحبت می‌شود و آن ۴۴ هزار سند ملکی که بیرون آمده و رکورد غارتگری را طی ۱۶ سال پهلوی اول به نام خودش زده است. این نکته و اینکه یک وجب از خاک کشور ایران را در طول دوران انقلاب اسلامی به بیگانه‌ای ندادیم، خودش سند واقعی اعتقاد به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی است.
در پایان این برنامه، شهید گمنام روی دست حاضرین و خانواده‌های معظم شهدا در مسجد پنبه‌چی تشییع شد و محمدحسین حدادیان مداح، اهل‌بیت به مرثیه‌سرایی پرداخت.

نظر شما