شناسهٔ خبر: 5831056 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

با پاسداشت یاد شهدای غواص

پانزدهمین جشن «حافظ» برگزیدگانش را شناخت

صاحب‌خبر -




پانزدهمین جشن دنیای تصویر با عنوان «حافظ» سه‌شنبه شب 26 خردادماه در تالار وزارت کشور برگزار شد.
این مراسم تنها جشن سینمایی - تلویزیونی در کشورمان است که با حمایت بخش خصوصی برگزار می‌شود و پانزدهمین دوره آن به سبب تقارن با تشییع پیکر شهدای غواص، فضای متفاوت تری را تجربه کرد، به طوری که برخی از چهره‌های هنری در خصوص این شهدا مطالبی را عنوان کردند. به گزارش «ایران» در ابتدای مراسم قطعه‌ از خون جوانان وطن لاله دمیده با صدای علیرضا قربانی پخش شد و پس از آن سعید راد بازیگر باسابقه سینما که برای اهدای جایزه روی صحنه آمده بود، از حاضران خواست به احترام غواصان شهید بایستند و کف بزنند، او گفت: ماه‌هایی در جبهه بودم. ما سروقامتانی از دست دادیم که باعث شدند غرور ملی ما سیراب شود. جمشید مشایخی هم در بزرگداشت غواصان شهید، به احترام عزیزانی که رفتند تا ایران ما باقی بماند و به نوامیس ما تجاوز نشود دو بیت از اشعار حافظ را خواند. فاطمه گودرزی دیگر هنرمند حاضر در برنامه نیز از مادران غواصان تقدیر کرد و گفت: آنان 175 فرشته به ما هدیه کردند.  هنگامه قاضیانی نیز از آنان به عنوان کسانی یاد کرد که از خود گذشتند تا قبیله آریایی ما همیشه شاد بماند.
اهدای جوایز آثار تلویزیونی
در ادامه این مراسم برگزیدگان در بخش‌های مختلف تصویری اعلام و به آنها لوح حافظ و جوایز این جشن اهدا شد.
سعید، سپند و کمند امیرسلیمانی جایزه بهترین فیلم مستند را به محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی» اهدا کردند و جایزه بهترین چهره تلویزیونی نیز توسط سعید راد به عادل فردوسی‌پور برای برنامه «نود» اهدا شد. در این بخش رامبد جوان برای برنامه «خندوانه» تندیسش ‌را از مهران غفوریان گرفت. شهاب عباسی و یوسف صیادی نیز جایزه بهترین مرد کمدین تلویزیونی را به مهران رجبی اهدا کردند.
جایزه بهترین زن کمدین تلویزیونی نیز توسط الهام حمیدی و نیوشا ضیغمی به ریما رامین‌فر بازیگر مجموعه «پایتخت» اهدا شد.
جایزه بهترین خواننده تیتراژ را نیز جمشید مشایخی به شهرام ناظری برای فیلم «ایران‌برگر» اهدا کرد. همایون شجریان نیز دومین تندیس خوانندگی تیتراژ را از بهرام رادان گرفت. در این بخش همایون شجریان اجرای زنده‌ای از دو بیت از اشعار حافظ را داشت که با تشویق حضار مواجه شد. سپس هنگامه قاضیانی جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیون را به داریوش ارجمند داد و شبنم مقدمی نیز تندیس بهترین بازیگر زن درام را از ‌پژمان بازغی و شیلا خداداد گرفت. تندیس «حافظ» بهترین فیلمنامه تلویزیونی نیز توسط حمید گودرزی و لادن مستوفی به محسن تنابنده برای مجموعه «پایتخت» اهدا شد. در بخش دیگری از این برنامه جایزه بهترین کارگردانی تلویزیونی توسط کوروش تهامی و لیندا کیانی به بهروز شعیبی‌ داده شد. جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی توسط سیروس الوند و پوران درخشنده به حمید مدرسی تهیه‌کننده «کلاه قرمزی» اعطا شد. ‌جایزه نقد را نیز امیر پوریا گرفت. در این مراسم از مرضیه بروند توسط تهمینه میلانی و حمید جبلی تقدیر به عمل آمد.
جایزه‌های سینمایی را چه کسانی گرفتند
در ابتدای معرفی برگزیدگان سینمایی، آزاده صمدی و میلاد کی‌مرام جایزه بهترین صداگذاری را به حسن زاهدی برای فیلم «ایران‌برگر» اهدا کردند. بیژن امکانیان و عبدالله اسکندری هم جایزه بهترین فیلمبرداری را به مرتضی غفوری برای فیلم «چند متر مکعب عشق» دادند.
در بخش بهترین موسیقی متن فیلم هم بهزاد عبدی، جایزه‌اش را از سروش صحت و ویشکا آسایش گرفت. مجید مظفری و بهاره کیان‌افشار تندیس حافظ بهترین فیلمنامه را به بهروز افخمی برای فیلمنامه «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ارائه کردند. جایزه بازیگری مرد را مجید صالحی و امین حیایی از فرزاد حسنی و امین زندگانی گرفتند. فاطمه گودرزی و رعنا آزادی‌ور نیز جایزه بهترین بازیگر زن را به گوهر خیراندیش برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و آنا نعمتی بازیگر «انارهای نارس» اهدا کردند. جایزه ویژه هیأت داوران برای نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در فیلم «رد کارپت» به رضا عطاران و احمد احمدی تهیه‌کننده این فیلم اهدا شد. رضا داودنژاد، جواد عزتی و یوسف تیموری این جایزه را اهدا کردند. جایزه بهترین کارگردانی هم به حمید نعمت‌الله برای فیلم «آرایش غلیظ» اهدا شد و سحر جعفری جوزانی جایزه بهترین فیلم را به پدر و عمویش، مسعود و فتح‌الله جعفری جوزانی کارگردان و تهیه‌کننده «ایران‌برگر» اهدا کرد. در این مراسم رضا یزدانی و شهاب رمضان به اجرای موسیقی پرداختند. یغما گلرویی، محمد سریر، بیوک میرزایی، امیر جعفری، اصغر همت، کتایون ریاحی، عباس غزالی، آزاده نامداری، علیرضا قربانی، مرتضی حیدری، نادر فلاح، نفیسه روشن، فریبا نادری، رامبد شکرابی، پرستو صالحی، حدیث فولادوند، ماه‌چهره خلیلی و... از دیگر هنرمندان حاضر در برنامه بودند.

 

نظر شما