شناسهٔ خبر: 58297026 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سپاهان دو - استقلال یک؛ مورایس فاتح دربی پرتغالی‌ها

تهران- ایرنا- تیم فوتبال سپاهان توانست با برتری برابر استقلال موقتا تا رده دوم جدول بالا بیاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم‌های سپاهان و استقلال از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز(پنجشنبه) در ورزشگاه نقش جهان با قضاوت حسن اکرمی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر یک سپاهان خاتمه یافت تا زردپوشان استقلال را در ۲ دیدار رفت و برگشت شکست داده باشند.

این بازی از جهاتی حائز اهمیت بود که هر دو تیم ۲۷ امتیازی بودند و برای اینکه بتوانند از کورس عقب نمانند به امتیازات این مسابقه نیاز مبرم دارند. استقلال که نیم فصل نخست را با شکست برابر تراکتور خاتمه داد، به‌دنبال این بود تا شرایط خود را در جدول بهبود ببخشد. از طرفی آبی‌پوشان که در بازی نخست لیگ در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر صفر مغلوب زردپوشان شده بود، دنبال انتقام از میزبان است.

سپاهان هم که دوست نداشت از این دیدار خانگی امتیاز از دست بدهد به‌دنبال آن بود تا مسابقه را با برد تمام کرده و امتیازات را در اصفهان نگه دارد.

جدال ژوزه مورایس و ساپینتو هم در نوع خود جالب بود.

سپاهان دو - استقلال یک؛ مورایس فاتح دربی پرتغالی‌ها

استقلال برای این بازی سیدحسین حسینی را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت.

نخستین خطر این بازیکن روی دروازه استقلال خلق شد جایی که پاس در عرض فرشاد احمدزاده با شوت کریمی همراه بود که ضربه کاپیتان سپاهان به کرنر رفت.

در دقیقه ۸ باز هم ارسال فرشاد احمدزاده روی دروازه استقلال خطر آفرید که این بار ضربه سر امید نورافکن پس از برخورد به تیر دروازه از محوطه خطر دور شد.

دقایقی بعد هم کوین یامگا یک تک به تک را برای استقلال هدر داد.

در دقیقه ۳۰ یک‌بار دیگر توپ روی ارسال رضاییان به تیر دروازه استقلال خورد و به کرنر رفت تا این موقعیت هدر برود.

سربه‌سر شدن زیبر نیک نفس و محمد کریمی باعث شد تا این بازیکنان از ناحیه سر دچار خونریزی شوند و بازی دقایقی متوقف شد.

در دقیقه ۴۴ ضربه سر مغانلو به شکلی خطرناک از کنتار دروازه استقلال به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد مهری شوت سنگینی شلیک کرد که این توپ هم ثمری نداشت.

در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست هم علی‌نژاد در موقعیت تک به تک توپ را هدر داد تا نیمه نخست با تساوی خاتمه بیابد.

سپاهان دو - استقلال یک؛ مورایس فاتح دربی پرتغالی‌ها

در دقیقه ۵۰ سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی از فاصله بیش از ۴۰ متری شد که ضربه محکم او با بی‌دقتی رضایی دروازه‌بان امروز استقلال، دروازه آبی‌پوشان باز شد تا میزبان پیش بیافتد.

تنها هشت دقیقه این برد پا بر جا بود و در دقیقه ۵۸ روی اشتباه مدافعان سپاهان در آفسایدگیری یامگا صاحب توپ شد و پاس او را مطهری در موقعیت دروازه‌خالی تبدیل به گل کرد.

در دقیقه ۶۲ ارسال امید نورافکن از ضربه‌ای ایستگاهی به خوبی روی سر زکی‌پور نشست اما او با بی‌دقتی این موقعیت عالی را از دست داد.

در دقیقه ۶۷ ضربه ریگی را رضایی راهی کرنر کرد. پس از آن هم ارسال کرنر رضایی را که با ضربه سر مغانلو همراه بود را گرفت تا اشتباهش روی گل را جبران کرده باشد.

در دقیقه ۷۸ شوت قایدی راهی کرنر شد.

سه دقیقه بعد هم شوت زکی‌پور از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

در دقیقه ۹۲ شهریار مغانلو درون محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که سیاوش یزدانی روی او خطا کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. رامین رضاییان هم این توپ را به تور دروازه رساند تا بدین ترتیب سند برتری زردپوشان در این دیدار امضا شود و مورایس برنده جدال تمام پرتغالی اصفهان باشد.

در نهایت هم سپاهان برنده این دیدار حساس شد.

با این سه امتیاز سپاهان 30 امتیازی شد و موقتا به رده دوم جدول رسید. استقلال 27 امتیازی هم در رده چهارم ماند.

ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضاییان، مسعود ریگی (۷۷ مانوئل فرناندز)، امید نورافکن (۸۶ آریا یوسفی)، محمد کریمی، محمد علی‌نژاد(۸۶ کامسوبا)، فرشاد احمدزاده(۷۲محمد قربانی) و شهریار مغانلو.

ترکیب استقلال:

علیرضا رضایی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی (۵۴ محمد محبی)، جعفر سلمانی، زبیر نیک نفس، سعید مهری (۸۱ محمد زواری)، امید حامدی‌فر(۵۴ آرش رضاوند)، پیمان بابایی(۷۶ مهدی قایدی)، کوین یامگا و ارسلان مطهری(۸۱ سجاد شهباززاده)

نظر شما