شناسهٔ خبر: 58293935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قلع و قمع و آزاد سازی ۶۶ هکتار اراضی ملی در شهرستان مشهد

عملیات قلع و قمع ۶۶ هکتار از اراضی ملی واقع در پلاک فخر آباد منطقه فردوسی مشهد با حکم قضایی اجرا شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد گفت: در ادامه اقدامات پایش، پیشگیری و عملیاتی اکیپ گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال با محوریت اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان مشهد ۶۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی روستای فخرآباد با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان، که دست‌خوش زمین خواری و تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز قرار گرفته بود توسط گشت مشترک، قلع و قمع و رفع تصرف صورت پذیرفت.
 
محمدزاده افزود: در این عملیات مشترک که با دستور قضایی، حضور یگان امداد فراجا و پاسگاه محلی انجام پذیرفت، ۱۶۰ مورد قطعه بندی، دیوارکشی و ۲ کیلومتر آسفالت غیر مجاز (در اراضی ملی) در شرایط جوی نامساعد، رفع تصرف گردید.
 
وی با اشاره به اینکه گروههای سیار یگان حفاظت از اراضی بصورت شبانه روزی در حال گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع و آبخیزداری شهرستان هستند خطاب به روستانشینان و ساکنان محلی گفت: هرگونه اقدامی در اراضی ملی می‌بایست با اخذ مجوز از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشد.
 
 از ابتدای سال جاری تا کنون بوسیله همکاران یگان حفاظت این اداره بیش از ۳۴۴ مورد رفع تصرف و اعاده به وضع سابق  و در کل به مساحت تقریبی ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان انجام گرفته است.
 

نظر شما