شناسهٔ خبر: 58289707 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با استفاده از ارفاقات قانونی

آزاد شدن ۱۵۸مددجوی زندان‌های استان سمنان

۱۵۸مددجوی زندان‌های استان سمنان با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛  پس از صدور دستور رئیس قوه قضائیه به مناسبت میلاد بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س)، مبنی بر بررسی قانونی بهره مندی زندانیان حائز شرایط از ارفاقات قانونی، آئین آزادی مددجویان دارای شرایط قانونی استان سمنان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در این مراسم گفت: اندیشه همه مکاتب کیفری در اعمال مجازات اثر تربیتی و اصلاحی است، اما در نظام کیفری اسلام آثار اعمال کیفر صرفاً دنیوی و مادی نیست بلکه علاوه بر آن اثر معنوی تطهیر مجرم از آثار سوء ارتکاب جرم است.

محمد جعفر عبدالهی افزود: به دستور پیشین ریاست قوه قضائیه به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و عنوان کرد: به همت و تلاش‌های شبانه روزی مسئولان قضایی سراسر استان و نیز مدیران و کارکنان سازمان زندان‌های استان به تعداد ۵۵۲ نفر مرخصی اعطاء و تعداد ۷۰ نفر با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند.

محمد جعفر عبدالهی به دیگر دستور رئیس قوه قضائیه تاکید و ادامه داد: در همین راستا با فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با پالایش پرونده‌های مددجویان محبوس در زندان‌های استان، تعداد ۸۸ نفر از زندانیان دارای شرایط قانونی که با اعمال نگاه رأفت اسلامی، امکان بازگشت شرافتمندانه آن‌ها به جامعه وجود داشت از بند زندان رهایی یافتند.


نظر شما