شناسهٔ خبر: 58284103 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جزئیات دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی؛

متهم سقوط هواپیمای اوکراینی از شب حادثه و عملکردش گفت/ ۷ نفر از اولیای دم جانباختگان و وکلای آنها در جایگاه قرار گرفتند

جلسات رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، صبح امروز «چهارشنبه ۲۸ دی» یکی دیگر از جلسات رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی با حضور متهمان،وکلای متهمان، شکات، خانواده جانباختگان، وکلای خانواده جانباختگان و نماینده دادستان به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد.

قاضی مهرانفر در ابتدای جلسه دادگاه با اشاره به موضوع ایرادات وارد شده به پرونده گفت: بخشی از ایرادات را تا پایان جلسه دادرسی و به مرور پاسخ می‌دهیم و ایراداتی که قابل توجه و رسیدگی باشد حتماً رسیدگی می‌کنیم. البته بخش دیگری از ایرادات را هم باید در رای پاسخ دهیم.

ببینید؛

عکس/ جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی

وی با بیان اینکه مطمئن باشید هیچ مطلبی از دید دادگاه مغفول نمی‌ماند، گفت: در حال حاضر دو پرونده مطرح است. کارشناسی در این پرونده دو بعد دارد که یک بعد اصل موضوع است و بعد دوم آسیب‌شناسی حادثه است تا در آینده شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم. کارشناسان بر روی این دو بعد کار کرده‌اند و آنچه به وکلای شکات ابلاغ شده مربوط به بعد اول است.

در ادامه این جلسه از دادگاه ۴ نفر از وکلای جانباختگان با دعوت قاضی در جایگاه قرار گرفتند و نقطه نظراتشان در خصوص پرونده را بیان کردند و ۳ نفر از اولیای دم جانباختگان نیز با حضور در جایگاه اظهارات خود را مطرح نمودند.

در ادامه این جلسه، متهم ردیف اول ، با حضور در جایگاه دفاعیات خود را مطرح کرد و توضیحاتی درباره شب حادثه و نحوه عملکرد خود بیان نمود.

متهم به شرح وظایف و نحوه کار با سامانه در شب حادثه پرداخت و توضیحاتی در این زمینه را ارائه کرد.

گفتنی است، این جلسه دادگاه حدود ۴ ساعت به طول انجامید و قاضی مهرانفر با اعلام اینکه زمان جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد، ختم جلسه را اعلام نمود.

نظر شما