شناسهٔ خبر: 58280440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در یادواره سردار سرلشکر شهید دقایقی ،

سردار سلامی: همه دستگاه های شکنجه عالم از آمریکا و اسرائیل صادر می شود

شمیرانات- ایرنا- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره سردار سرلشکر شهید دقایقی فرمانده لشکر بدر گفت : همه دستگاه های شکنجه عالم از آمریکا و اسرائیل صادر می شود و هر چه تحریم به ملت ها تحمیل می شود از آمریکا و هم پیمانان اوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی عصر چهارشنبه در مراسم یادواره سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی توضیح داد: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در این محفل نورانی که عطر شهادت فضا را پر کرده است در جمع مومنانی حضور دارم که در مراسم یادبود شهیدی والامقام شرکت کرده اند.

آئین بزرگداشت و یادواره سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی «فرمانده لشکر ۹ بدر» در شهرک محلاتی تهران با حضور فرمانده سپاه و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

مراسم یادواره سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی «فرمانده لشکر ۹ بدر» با حضور سردار سرتیپ حسین سلامی، سردار سرتیپ اشتری، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، ابوعلی البصری از فرماندهان لشکر بدر در زمان دفاع مقدس روز چهارشنبه در تالار بعثت مسجد پیامبر اعظم شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: نام شهید پرآوازه و خوشنام ما سردار شهید اسماعیل دقایقی، نامی آشناست و همانند کوکبی درخشان در کهکشان پر ستاره شهیدان عالم اسلام یک درخشش و برجستگی ممتاز و کم نظیر دارد.

سردار سلامی افزود: آنچه را که در مورد شهید دقایقی می گویم به دلیل مصاحبت و آشنایی خیلی دقیق با این شهید والا مقام از سال ۱۳۶۲ است که ما به همراه چند تن از برادران سپاهی در یک فضایی شبانه روز زندگی کردیم.

وی گفت: شهید دقایقی آن موقع هم جلوه خاصی و طراوات و جوانی داشت همانند تصاویری که مقابل شماست.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوارهمیشه مقابل چشمان ما است و همیشه در قلب ما جا دارد.

وی افزود: به قول سردار پرافتخار اسلام شهید سلیمانی، "هر کس که شهید می شود در واقع شهید بوده است"؛ من هم معتقدم هر کس با صفت ابدی خود متولد می شود و شهید هم با صفت ابدی خود متولد شده است.

به گفته سردار سلامی، شهید دقایقی دقیقا در حیات طیبه ظاهری خود تمثال و تندیس عناصر زیبا و درخشان و شخصیت یک شهید بود.

وی افزود: وارستگی و فضایل اخلاقی در وجود شهید دقایقی کاملا آشکار بود و یک الگوی معرفتی تام و قابل تکثیر بود؛ با اینکه جوان بود اما فرازهای مختلف دین و عرفان را طی کرده بود و در رفتار و منش و رفتار او این مسائل ظهور داشت.

فرمانده سپاه انقلاب اسلامی ادامه داد: شهید دقایقی خضوع در کلام و رفتار و فهم عمیق و قدرت تحلیل داشت؛ بسیار جلوتر از سن خود می فهمید و رفتار می کرد و با ادب بود و روحیه ای لطیف داشت. اهل مدارا و خوش مشرب بود. این ها صفاتی از شهید دقایقی است که برای ما به یادگار ماند و همین الان که بنده صحبت می کنم احساس می کنم این شهید در مقابل چشمانم حضور دارد.

سردار سلامی گفت: روحیات شهید دقایقی به نحوی بود که با گذشت این همه سال خلقیات و اخلاق و یاد او در ما دچار فرسایش نشد و یک زنده جاودان باقی ماند. خداوند با منطق حق با مردم سخن گفته و وقتی از زنده بودن شهیدان می گوید پس آنها زنده هستند؛ در جایی دیگر می گوید که اصلا نگویید کسی که در راه خدا کشته شده، مرده است. حتی خداوند انسان را از فکر کردن در این مورد نهی می کند.

سردار سلامی گفت: شهید حقیقت جاوید و پیکره عالم هستی است که از مرز زمان و مکان عبور می کند؛ شهید جاذبه های ربانی خود را دارد که هر چه زمان بگذرد غبار کهنگی بر سیمای آن نمی نشیند و شهید زنده است.

وی افزود: علی(ع) می فرماید که جهاد بابی از ابواب جنت است که به روی بندگان خاص خداوند باز می شود ؛ قطعا خانواده این شهید بزرگوار زنده بودن شهید دقایقی را پس از چند دهه شهادت می دهند و حضور معنوی او را در کنار خود حس می کنند که این نکته مهمی است.

صبر خانواده شهدا اعجاز الهی است

به گفته سردار سلامی، صبر خانواده شهدا اعجاز الهی است که اینگونه نجیبانه تحمل می کنند؛ شهید به آرزوی خود می رسد اما خانواده او آرزوی خود را فدا می کند. که این ایثار بالاتری است. باید از خانواده شهید دقایقی تقدیر کنیم که خانواده ای ولایی و در خط همان شهید و تجلی دهنده هستند.

سلامی افزود: شهید دقایقی علاوه بر فضایل اخلاقی و شخصیتی، بنیانگذار سپاهی بزرگ به نام سپاه ۲ بدر بود که در تاریخ ایران، عراق و اسلام یک نشانه درخشانی از هنر، نبوغ فرماندهی و مدیریت شهید دقایقی است.

وی تاکید کرد: ما تمام فرماندهان شهیدمان بومی همان سرزمین و بومی بودند؛ اما شهید دقایقی روحیه انعطاف پذیری داشت که به سرعت توانست در میان جوانان عارقی در سپاه بدر با ایمان عظیم و قلبی بزرگ و یک روانشانسی دقیق توانست جزو محبوب ترین فرماندهان قرار بگیرد و برادران عراقی به زیبایی رابطه ای عمیق با وی برقرار کردند به گونه ای که فقط در یک عملیات ۱۲۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و لشکر بدر پایه گذار یک عظمت جدید در عراق به نام حشدالشعبی شد.

به گفته سردار سلامی، این نیرو جلوی نیروی تکفیری و تروریستی داعش به رهبری شهید ابومهدی المهندس یار شهید سلیمانی،  در کنار ابوحسن عامری، ابوعلی بصری و ده ها فرمانده نام آور ایستاد. این افراد توانستند در عراق در ۲ جهت کارهای بزرگی انجام دهند؛ اول اینکه شعله های آتش فتنه تکفیری را فرونشاندند و ملت عراق را از شر این بلا نجات دادند و در کنار آن با متجاوزان آمریکایی برای دفاع از عظمت و هویت عراق جنگیدند و امروز به عنوان یک نیروی بزرگ در جغرافیانی جهان اسلام به شمار می روند.

سردار سلامی گفت: این نیرو(حشدالشعبی) به عنوان یک نیروی امیدبخش،‌ شوق آفرین و نقطه قابل اتکا عمل می کنند و همچنان با برادران ما در نیروی قدس سپاه آن اخوت دیرینه را دارند و حفظ کرده اند.

وی افزود: ما همه در یک جبهه و سرنشینان یک سفینه  به عنوان بخش هایی از جغرافیای اسلام هستیم؛ اگر چه به لحاظ جغرافیایی ممکن است فاصله داشته باشیم اما قلب ها، آرمانها، هویت، قرآن، ولی فقیه مان یکی است و مجد، حیات و  عظمت مان همه بهم پیوند خورده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شاید هیچ کس تصور نمی کرد که زمانی که شهید دقایقی در لشکر بدری که می سازد امروز یکی از ارکان عظیم قدرت عراق باشد و این نشاندهنده این است که شهادت یک حادثه در یک نقطه نیست. شهادت یک امتداد بی پایان است و کسانی که شهید می شوند، فقط در یک لحظه یک رخداد ثبت نمی کنند و آثار پیروزی آنها تا ابد باقی است.

فرمانده سپاه تصریح کرد: اگر ملتی در یک لحظه اشتباه کند، ممکن است برای همیشه ذلیل شود و اگر ملتی در لحظاتی از تاریخ شکوه به بار بیاورد ممکن است همیشه با عظمت و عزت زندگی کند و شهدا نشانه عزت و عظمت دائمی ما هستند.

وی ادامه داد: وقتی شهدا از استقلال وطن دفاع می کردند این استقلال همیشه باقی می ماند؛ وقتی از ناموس مسلمین دفاع می کردند این برای همیشه پایدار است.

دشمنان آرایش جنگی گرفته اند

سلامی گفت: شهادت طلوع خورشید برای یک سرزمین برای همیشه است و راه شهید دقایقی ادامه دارد؛  دشمنان کاملا بهم پیوسته اند و آرایش جهانی به خود گرفته اند؛ ریز و درشت و همه آنهایی که منجمد شده بودند هستند.

وی افزود: تمام یخ زدگان سیاسی و تمام آنهایی که در فریزرهای سیاسی بودند؛ به امید این که بتوانند انقلاب را از پا دربیاورند در آنها رشد کرده بود و تصور می کردند که می توانند نظام را با مشکل جدی مواجه کنند؛ آرزوهایی داشتند و مترصد موقعیت بودند و شما این آرایش را ظرف ۳ تا ۴ ماه گذشته دیدید.

سردار سلامی توضیح داد: در تاریخ پر شکوه پس از انقلاب چیزی جز شکست برای دشمن ثبت نشده است؛ چیزی که دشمن به آن می نگرد منظومه ای از شکست است.

وی گفت: تهاجمات سنگین چه در عرصه نظامی و چه در تحریم اقتصادی، چه در تهاجم فرهنگی و عملیات روانی، هر چه دشمن بر طبل تهدید و مخاطره کوبید چیزی جز شکست نصیبش نشد.

سردار سلامی گفت: شما صحبت های مقام های آمریکایی در چند ماه گذشته دیدید و بهم پیوستن اروپایی را همین امروز می بینید و فردا هم خواهید دید؛ اما این ملت رشید، باوقار و با امید  ایستاده است و دوباره ناامیدی به درون قلب دشمن کوچ کرد و ملت ایران توانست در یک نبرد دیگر و در یک فتنه بزرگ باز هم یک شکست قطعی به استکبار تحمیل کرد.

وی افزود: ملت ایران فراتر از شکست دشمن رفت و شما می بینید تمام دیکتاتورهای عالم در طول تاریخ دست نشانده اینها بودند از فرنیناند مارکوس تا مبارک و شاه و رژیم آل سعود. در شطرنج سیاسی این دیکتاتورها را دشمن آورده است تا به غارت ملت ها و از بین بردن هویت فرهنگی جوامع بپردازد.

به گفته سلامی، همچنین دشمن با مسخ جوانان می خواهد یک سیطره کاملی را بر بلاد اسلامی داشته باشد.

وی ادامه داد: همه دستگاه های شکنجه عالم از آمریکا و اسرائیل صادر می شود و هر چه تحریم به ملت ها تحمیل می شود از آمریکا و هم پیمانان اوست.

سردار سلامی گفت: انگلیسی ها در طول تاریخ ننگین خود هیچ سرزمین نیست که در آن نجنگیده باشند، در بیش از ۱۰۰ سال پیش میلیون ها قحطی زده را به آن دیار فرستادند و با روی کار آوردن دیکتاتورهای ملت ایران را به اسارت خود درآوردند.

وی افزود: این طبیعی است که ملتی که براساس غارت ملت ها حیات خود را تثبیت کرده است نمی تواند درخشش یک ملت را در این مبارزه سیاسی بییند؛ ملت ایران و دیگر ملت های مسلمان امروز آگاهند و تروریسمی که به ما، عراقی ها، افغانی ها و یمنی ها نسبت می دهند مبتکر و سازنده آن آمریکایی ها و صهیونیست ها هستند.

سردار سلامی تصریح کرد: قاسم ما را رسما ترور کردند و بر عهده گرفتند و ۱۷ هزار شهید ترور در کور ما محصول حمایت آنها از تروریسم است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سازمان منافقین (مجاهدین خلق) در کدام سرزمین پناه گرفت و از کدام سرزمین به عراق منتقل شد و امروز تحت حمایت کجاست؟ چه کسانی در واشنگتن یک عنصر خود فروخته از این سازمان ننگین را به عنوان  رییس جمهور ملت ایران معرفی می کنند آن هم در یک حرکت ضد دموکراتیک و آن را اصل دموکراسی می خوانند؛ این ماهیت واقعی دشمنان ما است.

وی افزود: ملت ایران کاملا آگاه است چراکه یک رهبر بزرگ، حکیم، آزاد اندیش، عمیق ، ژرف اندیش، دشمن شناس، الهام یافته از وحی و متصل به قرآن کریم و یک نور افشانی در حکمت بالغه دارد که دشمن و ضعف هایش را به خوبی می شناسد.

سلامی خاطرنشان کرد: جهان بینی ما به قدرت توحیدی است و چیزی است که خدا می گوید پس ما ایستاده ایم. راه شهید دقایقی را ادامه می دهیم و پرچم قاسم به زمین نمی افتد و تمام شهدای ما زنده هستند و این ملت به واسطه آنها و رهبری بزرگ زنده است.

روزهای پایانی دی ماه مصادف با سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی است که فرمانده لشکر۹ بدر سپاه پاسداران، همرزم و یار شهید ابومهدی المهندس از فرماندهان حشد الشعبی عراق بود که در نهایت در عملیات کربلای ۵ در سال ۱۳۶۵ در منطقه عمومی شلمچه به شهادت رسید.

اسماعیل دقایقی همان پاسداری است که گردانی را از میان سربازان عراقی که به اجبار بعثی ها به جنگ آمده و به سمت ایران می آمدند یا پس از اسارت به حقانیت ایران و باطل بودن حزب بعث پی می بردند، تشکیل داد و خودش فرمانده آنها شد. اسرای عراقی با علاقه در مقابل ارتشی که خودشان سال‌ها در آن بودند، می‌جنگیدند و بسیاری از آنها هم به شهادت رسیدند. آنها به دلیل ایمان و اخلاق خوب اسماعیل عاشقش شده بودند.

شهید دقایقی در مورد مجاهدان عراقی گفته بود که آدمی که گذشته اش خیلی بد باشه، اگر توبه کنه از آدم های پاک و بی گناه بهتر می شود. چون توانسته خودش را از منجلابی که در آن بوده بیرون بکشد.

نظر شما