شناسهٔ خبر: 58280117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰ تیم واکنش سریع هلال احمر به منطقه زلزله‌زده خوی اعزام شد

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان خوی گفت: ۳۰ تیم واکنش سریع هلال احمر به همراه اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان به این منطقه اعزام شد.

صاحب‌خبر -

حمید محبوبی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امدادگران هلال احمر در آماده باش کامل هستند، اظهار کرد: تیم‌های ارزیابی نیز به مناطق حادثه دیده اعزام شده‌اند.

وی از آماده باش بالگرد هلال احمر برای اعزام به مناطق زلزله زده خوی خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۵۰ امدادگر این سازمان در مناطق زلزله زده حضور دارند.

محبوبی اعلام کرد: ۹ هزار تخته چادر برای ارائه خدمات به زلزله زدگان و ۲ هزار بسته غدای ۷۲ ساعته نیز برای پشتیبانی از زلزله زدگان به این مناطق ارسال شده است.

وی‌ ادامه داد: هلال احمر آذربایجان‌غربی با تمامی توان برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده خوی در آماده باش کامل قرار دارد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه امروز، چهارشنبه، خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.

همچنین حدود ساعت ۱۳ و ۱۹ دقیقه امروز زمین لرزه دیگری با قدرت ۳.۶ ریشتر همین منطقه را لرزانده بود.

زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۱۳ مهر امسال در خوی اتفاق رخ داد که موجب خسارت کلی به یک هزار و ۱۰۰ واحد و خسارت جزیی به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شد.

نظر شما