شناسهٔ خبر: 58278420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نوبت اول کنکور

ماراتن علمی بیش از ۳۵ هزارداوطلب در مازندران

نوبت نخست آزمون سراسری، فردا با رقابت بیش از ۳۵ هزارو ۸۰۰ داوطلب مازندرانی آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، نماینده سازمان سنجش در مازندران با اشاره به رقابت علمی ۳۵۸۷۹ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان گفت: کنکور نوبت نخست هم‌زمان با سراسر کشور در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر، صبح و عصر پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ دی) در مازندران برگزار می‌شود.

رحمت عباس‌نژاد افزود: در این نوبت، ۲۲ هزار و ۱۵۶ داوطلب زن و ۱۳ هزار و ۷۲۳ داوطلب مرد در ۱۹ حوزه امتحانی شهر‌های آمل، بابل، بابلسر، بندپی شرقی، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قایم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور رقابت خواهند کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران اعلام کرد: داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه به درگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند تا در صورت هرگونه مغایرت، به باجه رفع نقص که از امروز چهارشنبه ۲۸ دی در بابلسر (سازمان مرکزی دانشگاه مازندران) و در سایر شهر‌های محل برگزاری آزمون مستقر می‌شود، مراجعه کنند.

عباس نژاد تاکید کرد: متقاضیان هر یک از آزمون‌های گروه‌های مختلف باید کارت مربوط به هر آزمون را به صورت جداگانه دریافت کنند و همچنین برای حضور در جلسه، علاوه برکارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار را نیزبه همراه داشته باشند.

آزمون سراسری دانشگاهها، امسال با هدف عدالت و کاهش استرس داوطلبان، در دو نوبت دی‌ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

نظر شما