شناسهٔ خبر: 58277339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور:

اصلاح زمینه‌های فسادزا مهم‌تر از برخورد با فساد است

آقای رئیسی گفت: فسادستیزی در حوزه دولت و عرصه اجرایی به معنای اصلاح زمینه‌های فسادزا بوده و این کار از برخورد با فساد، مهم‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت، یکی از ویژگی‌های اصلی دولت مردمی را فسادستیزی دانست و اظهار داشت: فسادستیزی در حوزه دولت و عرصه اجرایی به معنای اصلاح زمینه‌های فسادزا بوده و این کار از برخورد با فساد، مهم‌تر است، زیرا با از بین رفتن زمینه‌ها حتی اگر کسی، انگیزه فساد داشته باشد، نمی‌تواند آن را عملی کند.

رئیس جمهور، نقش سامانه‌ها در رفع زمینه‌های فسادخیز را مهم توصیف و تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی، درباره گزارش وقوع فساد در هر دستگاه، حساس باشند و آن را دقیق بررسی کنند تا ضمن برخورد با عوامل فاسد، زمینه‌های ایجاد کننده آن نیز از بین برود.

آقای رئیسی با توجه به پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اجرای این طرح را در گسترش فضای سبز در کشور و ارتقای کیفیت هوا، مفید و اثرگذار دانست و گفت: با مشارکت متعهدانه دستگاه‌ها در سراسر کشور، به‌ویژه همکاری وزارت جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها و مردم، می‌توان این طرح را به‌طور کامل و با موفقیت، اجرا کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود، با قدردانی از خدمات خیرین کشور در بخش‌های مختلف، از جمله در زمینه ساخت مدرسه و مراکز آموزشی، بر انجام تعهدات دولت در تجهیز مراکزی که خیرین می‌سازند، تأکید کرد.

تلاش برای بهبود معیشت و ارتقای سطح رفاه و آسایش مردم، از دیگر تأکیدات آقای رئیسی به اعضای هیئت دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی بود.

نظر شما