شناسهٔ خبر: 58264439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال ۸۱۰ روستا در استان اردبیل

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال در ۸۱۰ روستا با هدف رونق تولید و اشتغال در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل؛ خوشزاد گفت: توسعه روستا‌ها با هدف تثبیت سکونت، اشتغال و رونق تولید و مهاجرت معکوس هدفگذاری شده تا با افزایش سرانه درآمدی مردم، رفاه عمومی در روستا‌ها ارتقا یابد.
وی افزود: از یک هزار و ۸۰۰ روستا و آبادی استان اردبیل ۱۵۱ روستا فاقد سکنه و بقیه دارای سکونت دائم هستند که سالانه ۱۳۰ روستا با مشارکت مهندسان مشاور و کارشناسان در قالب این برنامه مورد توجه و هدفگذاری قرار گرفته‌اند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به مشارکت خود روستائیان در تهیه این برنامه اظهار کرد: در چهارچوب این برنامه سعی شده تا ظرفیت‌های روستا‌های هدف در ابعاد اقتصادی، اشتغال و طرح‌های با اولویت اجرا مورد توجه قرار گیرد.

خوشزاد با بیان اینکه سند آمایش مسیر و جهت توسعه را مشخص کرده است، افزود: سند آمایش سرزمینی استان اردبیل سال ۹۹ مصوب و به تائید شورای آمایش سرزمین کشور رسیده و در کنار آن سند توسعه شهرستان‌ها نیز با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تهیه و به ۱۰ شهرستان استان ابلاغ شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد در چهارچوب این اسناد توسعه ای، در برنامه هفتم توسعه، اجرای طرح‌های پیشران در مناطق شهری و روستایی استان اجرا شده و اهداف توسعه‌ای در این مناطق محقق شود.

خوشزاد با بیان اینکه برنامه هفتم ظرفیت‌های توسعه اردبیل را مد نظر قرار داده است، افزود: برنامه هفتم توسعه به شکل مساله محور گره‌گشای مشکلات در حوزه توسعه استان اردبیل با ظرفیت‌های ممتاز خواهد بود.

نظر شما