شناسهٔ خبر: 58263819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جنبش حقوق عراق: اخراج نیرو‌هایی آمریکایی یک تصمیم لازم الاجراست

جنبش حقوق عراق به اظهارات محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور که از حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق دفاع کرد، واکنش نشان داد و گفت: اخراج نیرو‌هایی آمریکایی از این کشور یک تصمیم لازم الاجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  جنبش حقوق عراق به اظهارات محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور که از حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق دفاع کرد، واکنش نشان داد و گفت: اخراج نیرو‌هایی آمریکایی از این کشور یک تصمیم لازم الاجراست.
به گزارش پایگاه اینترنتی شفق نیوز عراق، سعید السرای دبیر کل جنبش حقوق عراق در مصاحبه با این پایگاه گفت: پارلمان عراق مصوبه‌ای درخصوص اخراج همه نیرو‌های خارجی از این کشور و در صدر آن‌ها نیرو‌های آمریکایی دارد که لازم الاجراست و دولت محمد شیاع السودانی باید آن را اجرا کند و فشار سیاسی و مردمی برای اجرای آن وجود دارد.
السرای افزود: اجرایی نشدن مصوبه اخراج نیرو‌های آمریکایی از سوی محمد شیاع السودانی و دفاع از حضور آنان در عراق ما را به سوی اتخاذ مواضع سیاسی سوق خواهد داد به همین علت این تصمیم باید براساس چارچوب‌های قانونی و دیپلماتیک اجرا شود.
وی اظهار داشت: محمد شیاع السودانی باید فورا در خصوص اظهاراتش درباره دفاع از حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق که روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرده است، توضیح دهد، زیرا حضور آن‌ها غیر قانونی است و این نیروها، نیرو‌های اشغالگر هستند.
روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه نوشت: نخست وزیر عراق از حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور دفاع کرد و جدول زمانی برای خروج آن‌ها از عراق تعیین نکرد.
این روزنامه به نقل از نخست وزیر عراق نوشت نیاز به نیرو‌های خارجی همچنان به قوت خود باقی است و نابودی گروه داعش به زمان بیشتری نیاز دارد که به نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های ناتو اشاره دارد که به یگان‌های عراقی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش آموزش می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کنند، اما تا حد زیادی از درگیری‌ها بدور هستند.

نظر شما