شناسهٔ خبر: 58233222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در مراسم برگزاری اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر شیراز مطرح شد؛

چنین جشنواره‌هایی اگر دل ها را به هم نزدیک نکند، قطعا آورده هنری نخواهد داشت

آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، معاون هنری سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی اگر دلها را به هم نزدیک نکند، قطعا آورده هنری قابل اعتنایی نخواهد داشت؛ وقتی آورده‌های هنری ارزشمند است که قلب‌ها را به هم نزدیک کند.

محمود سالاری با بیان اینکه چهار اثر به جشنواره تئاتر فجر خواهند رسید، ابراز کرد: امیدوارم این تلاش و کوشش و همدلی تداوم داشته باشد و بتوانیم چراغ جشنواره‌های تیئاتر منطقه ای را روشن نگه داریم و این جشنواره‌ها همواره پررنق باشند.

وی عنوان کرد: موفق شدیم قطار جشنواره فجر را در چهار منطقه به حرکت در آوریم.

این برنامه‌های مشترک به انسجام ملی کمک می‌کند

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: ویژگی ایرانی‌ها این است که همه با هر نوع لباس، زبان و فرهنگ خود را در جغرافیای ایران می‌بینیم و البته این همگرایی‌ها، همراهی‌های و برنامه‌های مشترک بیش از پیش به انسجام ملی و غنای فرهنگی و تکامل فرهنگ‌ها کمک می‌کند؛ امیدواریم بتوانیم در آینده میزبان خوب و شایسته‌ای برای هنرمندان در این عرصه باشیم.

اسماعیل محبی‌پورگفت: از شهردار انتظار داریم که نویدی را برای توسعه اماکن فرهنگی و هنری در شهر شیراز را به اهالی هنر بدهند و برای توسعه اماکن فرهنگی آستین همت بالا بزنند.

جشنواره‌ تئاتر فجر مناطق عاملِ تداوم فعالیت‌های هنری است

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد هنری گفت: گروه‌های نمایشی در طول سال اجراهای یکدیگر را در استان خود می‌بینند اما در جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای فرصت خواهند داشت تا به تماشای آثار هنرمندان دیگر استان‌ها بنشینند و به نقد و بررسی نمایش های یکدیگر بپردازند.

حمیدرضا قانعی، ادامه داد: دیدن کار استان‌های همجوار کمک می کند تا گروه‌های نمایشی سطح کارهای آن‌ها را بسنجند و فضا را برای تبادل فرهنگی آماده کنند.

قانعی افزود: یکی از مواردی که کمتر به آن پرداخته شده است و برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای به آن کمک می‌کند، همین تبادل فرهنگی است. استان‌های همجوار ظرفیت‌های تئاتری متنوع و متفاوتی دارند که اگر ظرفیت همدیگر را بشناسند، می‌توانند در آثار بعدی‌شان از کمک یکدیگر استفاده کنند. متون نمایشی و سایر امکانات نمایشی خود را با دیگر مناطق به اشتراک بگذارند و این موضوع فضا را برای رونق هنرهای نمایشی آماده می‌کند.

قانعی با اشاره به اینکه حضور نزدیک به ۳۰۰ هنرمند از ۸ استان کشور در شهر شیراز در رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این استان نیز تأثیرگذار است، گفت: ما برنامه‌های جنبی زیادی برای آشنایی بیشتر هنرمندان مهمان در استان شیراز تدارک دیده‌ایم و قطعا این موضوع در حوزه گردشگری بسیار کمک کننده است.

او با تاکید بر لزوم توسعه و بازسازی سالن‌های تئاتر در استان فارس افزود: هرچقدر که سالن‌های نمایشی مناسبی در شیراز وجود داشته باشد ولی نسبت به ظرفیت هنرهای نمایشی استان بسیار کم است و این سالن‌ها نیاز به توسعه، بازسازی، تجهیز و تعمیر دارد.
 
 

نظر شما